Történeti háttér és gyártás
A New Haven EP-2 elektromos mozdony a New York, New Haven and Hartford Railroad (NH) számára készült, válaszul az elektromos hajtás iránti növekvő igényre, különösen az elővárosi forgalomban. Az amerikai General Electric (GE) tervezte, és 1919-ben gyártották. Az NH célja az volt, hogy hatékonyabb és környezetbarátabb megoldást nyújtson az elővárosi vasúti közlekedés számára, amely gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást kínált a hagyományos gőzmozdonyokhoz képest.
A gyártás során különös figyelmet fordítottak a mozdony teljesítményére és megbízhatóságára, hiszen az elővárosi közlekedés során fontos szempont volt a gyors indulás és megállás, valamint a megbízható üzemelés.
Technikai jellemzők
A New Haven EP-2 elektromos mozdony villamos hajtásrendszerrel rendelkezett, amely akkoriban forradalmi újdonságnak számított. Az EP-2 mozdonyt úgy tervezték, hogy a városi és elővárosi forgalomban kiválóan teljesítsen, gyorsulása és fékezése is kiváló volt.
- Tengelyelrendezés: 1-C-1 (ami azt jelenti, hogy a mozdony egy vezetőtengelyt, három hajtott tengelyt és egy további vezetőtengelyt tartalmaz)
- Teljesítmény: A villamos hajtás nagy teljesítményt biztosított, de pontos számadatok nem érhetők el az adott forrásból.
- Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Szolgálati történelem
A New Haven EP-2 mozdonyokat az NH különböző vonalain használták, elsősorban elővárosi és városi személyszállításra. A villamos hajtás miatt sokkal csendesebb és kevésbé szennyező volt a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben, ami előnyös volt az urbanizált területeken. A használat során megbízhatónak és hatékonynak bizonyultak, hozzájárulva a vasúti közlekedés népszerűsítéséhez.
A mozdonyok üzemelési idejük alatt több korszerűsítésen és karbantartáson estek át, amelyek a technológia fejlődésével, valamint a szolgáltatási igények változásával együtt jártak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ a New Haven EP-2 mozdonyok megőrzött példányairól vagy múzeumi szerepléséről.
Érdekességek és kulturális hatás
Noha a New Haven EP-2 mozdonyok inkább az amerikai vasúti történet részei, mintsem globális ikonok, mégis jelentős hatást gyakoroltak a vasúti közlekedés fejlesztésére az Egyesült Államokban. Az elektromos hajtás bevezetése és elterjedése fontos lépés volt a vasúti közlekedés modernizálásában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google