South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch gőzmozdony

A South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch gőzmozdony a 20. század első felében robusztus teljesítményével és megbízhatóságával járult hozzá Dél-Afrika vasúti fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch gőzmozdonyt 1919-ben gyártották, hogy megfeleljen a Dél-afrikai vasutak növekvő igényeinek. A mozdonyt a North British Locomotive Company készítette, mely a vasúti járművek gyártásában elismert név volt. A South African Railways (SAR) számára rendelték, hogy bővítsék a szállítási kapacitást és javítsák a vonatok hatékonyságát a nehéz vonalon.

  • Gyártó: North British Locomotive Company
  • Gyártási év: 1919
  • Megrendelő: South African Railways

Technikai jellemzők

A South African Class 14C 4-8-2 egy gőzmozdonyrendszerrel rendelkező jármű, melyet a 4-8-2 típusú tengelyelrendezés jellemez. A mozdonyt főként hegyi és nehéz területeken történő használatra tervezték, ahol erős teljesítményre volt szükség. Az ilyen típusú tengelyelrendezés stabilitást és hatékony hajtást biztosított, különösen a nehéz területű pályaszakaszokon.

  • Teljesítmény: Magas, nehéz területhez optimalizálva
  • Tengelyelrendezés: 4-8-2

Szolgálati történelem

A South African Class 14C mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában alkalmazták. A vasúti hálózat gerincét képezték a nehéz teher- és személyszállító vonatok számára, különösen a hegyvidéki területeken. Az ilyen típusú mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük révén hosszú ideig voltak szolgálatban, és jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti forgalom lebonyolításában.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch mozdonyok közül bármelyik is megmaradt volna múzeumi kiállítás vagy nosztalgiavonat formájában.

Érdekességek és kulturális hatás

Mivel a South African Class 14C 4-8-2 gőzmozdony kifejezetten a dél-afrikai vasutak igényei szerint lett gyártva, így nem rendelkezik széles körű kulturális hatással vagy ismertséggel a vasúti modellezők körében, és nem jelent meg filmekben vagy könyvekben sem.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google