Milwaukee Road class ES-1 elektromos mozdony

A Milwaukee Road class ES-1 elektromos mozdony a 20. század elején hatékony megoldást kínált a vasúti hálózat korszerűsítésére, hozzájárulva az ipari fejlődéshez az Egyesült Államok középső részén.

Történeti háttér és gyártás

A Milwaukee Road class ES-1 elektromos mozdony egyedülálló példája a korai elektromos vasúti járműveknek, amelyet a General Electric gyártott 1915-ben. Ezt a típust kifejezetten a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad részére tervezték, amelyet gyakran csak Milwaukee Roadként ismertek. Az ES-1 mozdony a Chicagóban található, Dearborn Station körüli, sűrű vasúthálózat elektromosításához készült, válaszként azokra a növekvő városi igényekre, hogy csökkentsék a zajt és a szennyezést a forgalmas városrészeken. Az ES-1-ből mindössze egyetlen példány készült.

Technikai jellemzők

A Milwaukee Road class ES-1 egy teljesen elektromos mozdony volt, amelyet a városi térségekben történő csendes és hatékony működésre terveztek. Az ES-1 hajtásrendszere elektromos volt, amelyet a felsővezetékekből származó áram táplált. Az elektromos hajtás jelentős előrelépést jelentett a zaj- és környezetszennyezés csökkentésében, különösen a városi környezetekben.

  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Maximális sebesség: kb. 32 km/h
  • Teljesítmény: 300 lóerő
  • Méretek: a mozdony hossza 15,3 méter
  • Férőhelyek száma: ez a típus kizárólag teherszállításra készült; személyszállításra nem alkalmazták

Szolgálati történelem

Az ES-1 mozdonyt a Milwaukee Road használta kizárólagosan Chicago városának központi részén. Az ES-1 szerepe elsősorban a teherszállításra korlátozódott, mivel a városi közlekedés szigorú szabályozása és a vasúti hálózat sűrűsége szükségessé tette a csendes elektromos üzemet. Az évtizedek során az ES-1 megbízhatóan teljesítette feladatát, egészen 1950-ig, amikor is kivonták a forgalomból a modernizáció és vasúti hálózat fejlődése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon a Milwaukee Road class ES-1 mozdonyból nem maradt fenn megőrzött vagy múzeumban kiállított példány. Tekintettel arra, hogy egyedi gyártású modellről van szó, a vasúttörténetnek ez a jeles darabja ma már csak dokumentációk és fényképek formájában maradt fenn.

Érdekességek és kulturális hatás

Annak ellenére, hogy az ES-1 mozdonyból csak egy példány készült, fontos szerepet játszott a városi villamosítás fejlődésében és a zaj csökkentésében a vasúti közlekedésben. Bár nem vált annyira ikonikus modellé, hogy modellvasúti körökben széles körben elterjedt legyen, a rajongók és a vasúttörténet iránt érdeklődők számára különleges helyet foglal el az amerikai vasúti közlekedés történetében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Maximális sebesség 32 km/h
Teljesítmény 300 lóerő
Hossz 15,3 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_ES-1

Képek

Források: Wikipédia, Google