Történeti háttér és gyártás
A Milwaukee Road class ES-1 elektromos mozdony egyedülálló példája a korai elektromos vasúti járműveknek, amelyet a General Electric gyártott 1915-ben. Ezt a típust kifejezetten a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad részére tervezték, amelyet gyakran csak Milwaukee Roadként ismertek. Az ES-1 mozdony a Chicagóban található, Dearborn Station körüli, sűrű vasúthálózat elektromosításához készült, válaszként azokra a növekvő városi igényekre, hogy csökkentsék a zajt és a szennyezést a forgalmas városrészeken. Az ES-1-ből mindössze egyetlen példány készült.
Technikai jellemzők
A Milwaukee Road class ES-1 egy teljesen elektromos mozdony volt, amelyet a városi térségekben történő csendes és hatékony működésre terveztek. Az ES-1 hajtásrendszere elektromos volt, amelyet a felsővezetékekből származó áram táplált. Az elektromos hajtás jelentős előrelépést jelentett a zaj- és környezetszennyezés csökkentésében, különösen a városi környezetekben.
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: kb. 32 km/h
- Teljesítmény: 300 lóerő
- Méretek: a mozdony hossza 15,3 méter
- Férőhelyek száma: ez a típus kizárólag teherszállításra készült; személyszállításra nem alkalmazták
Szolgálati történelem
Az ES-1 mozdonyt a Milwaukee Road használta kizárólagosan Chicago városának központi részén. Az ES-1 szerepe elsősorban a teherszállításra korlátozódott, mivel a városi közlekedés szigorú szabályozása és a vasúti hálózat sűrűsége szükségessé tette a csendes elektromos üzemet. Az évtizedek során az ES-1 megbízhatóan teljesítette feladatát, egészen 1950-ig, amikor is kivonták a forgalomból a modernizáció és vasúti hálózat fejlődése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a Milwaukee Road class ES-1 mozdonyból nem maradt fenn megőrzött vagy múzeumban kiállított példány. Tekintettel arra, hogy egyedi gyártású modellről van szó, a vasúttörténetnek ez a jeles darabja ma már csak dokumentációk és fényképek formájában maradt fenn.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy az ES-1 mozdonyból csak egy példány készült, fontos szerepet játszott a városi villamosítás fejlődésében és a zaj csökkentésében a vasúti közlekedésben. Bár nem vált annyira ikonikus modellé, hogy modellvasúti körökben széles körben elterjedt legyen, a rajongók és a vasúttörténet iránt érdeklődők számára különleges helyet foglal el az amerikai vasúti közlekedés történetében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Maximális sebesség | 32 km/h |
Teljesítmény | 300 lóerő |
Hossz | 15,3 méter |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Road_class_ES-1
Képek
Források: Wikipédia, Google