Történeti háttér és gyártás
A GER Class C72 gőzmozdonyokat 1912-ben gyártották a brit vasúti közlekedés számára. A Great Eastern Railway (GER) megrendelésére készültek, hogy kielégítsék a növekvő utas- és áruszállítási igényeket. A mozdonyok gyártását Sir James Holden tervező irányítása alatt végezték, aki a GER számára már korábban is készített különféle mozdonyokat. Az ilyen típusú mozdonyok fejlesztése mögött az a cél állt, hogy növeljék a vonatok sebességét és teherbírását a keleti vasúthálózaton.
Technikai jellemzők
A GER Class C72 gőzmozdony egy 4-6-0 tengelyelrendezésű jármű, amelyet a nagyobb teljesítmény érdekében terveztek. A gőzmozdonynak három hajtott tengelye van, amely megfelelő vonóerőt biztosít a nehezebb vonatok mozgatásához. Maximális sebessége és hatótávolsága az adott szakasztól függően változott. Az ilyen mozdonyok általában kiemelkedő hatékonysággal működtek a saját koruk technológiai színvonalán.
Szolgálati történelem
A GER Class C72 mozdonyokat főként Nagy-Britanniában használták különféle szolgáltatásokra, beleértve az elővárosi és vidéki vonatokat. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlesztésében a 20. század elején. A mozdonyok üzemeltetése során kevésbé voltak ismertek nagyobb balesetekről vagy műszaki hibákról. Azonban a technológiai fejlődés és az újabb típusok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A GER Class C72 gőzmozdonyok közül sajnos egyetlen példány sem maradt fenn napjainkra. Emiatt a mozdonyok történelmi fontossága ellenére nem található belőlük megmaradt darab sem múzeumban, sem nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A GER Class C72 mozdonyok a modellezők körében népszerűek voltak, hiszen a brit vasút aranykorának egyik reprezentatív járművei. Bár a köznyelvben nem kapott külön becenevet, számos vasúti rajongó és történész számára jelentett érdekességet a korabeli technológia és formatervezés miatt. A vasútmodellezők körében a GER Class C72 gyakran megjelenik méretarányos modellek formájában, amelyek hűen visszaadják a jármű jellegzetességeit.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés: | 4-6-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google