Történeti háttér és gyártás
A GWR Sharp, Roberts gőzmozdonyok a 19. században jelentős szerepet töltöttek be a brit vasúthálózat fejlődésében. Ezeket a mozdonyokat a Sharp, Roberts and Company gyártotta 1838-ban. Az akkori vasúti igények kielégítésére tervezték őket, hogy hatékonyabb és gyorsabb szállítást biztosítsanak az utasok és áruk számára. Az ilyen típusú mozdonyok a Nagy Nyugati Vasúthoz (Great Western Railway – GWR) kerültek, amely az egyik legjelentősebb vasúttársaság volt az Egyesült Királyságban.
Technikai jellemzők
A GWR Sharp, Roberts gőzmozdonyok gőzhajtásúak voltak, és a kor technológiájának egyik csúcstermékei. Ezek a mozdonyok egy 4-2-2 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely kifejezetten az utasszállító vonatok számára volt előnyös, mivel lehetővé tette a nagyobb sebesség elérését. A maximális sebességük elérhette a 60 km/órát, ami akkoriban lenyűgöző teljesítménynek számított.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-2-2
- Maximális sebesség: 60 km/óra
Szolgálati történelem
A GWR Sharp, Roberts mozdonyokat főként az Egyesült Királyság területén használták, elsősorban a GWR hálózatában. Ezek a mozdonyok az utasszállításban játszottak fontos szerepet, segítve az utasok gyors és hatékony eljutását a különböző városok között. A szolgálatból való kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de valószínűleg a gőzmozdonyok fokozatos lecserélésével kerültek ki a forgalomból a 19. század végén vagy a 20. század elején.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a GWR Sharp, Roberts gőzmozdonyokból megőrzött példányok léteznének vagy bármely múzeumban kiállítanák őket. A kor technológiai fejlődésének szellemét azonban több múzeum és vasúttörténeti kiállítás keretében is bemutatják az Egyesült Királyságban.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR Sharp, Roberts mozdonyok a gőzmozdonyok korának jelképévé váltak, gyakran szerepelnek vasúti modellekben és történelmi rekonstrukciókban. Bár nincsenek konkrét becenevek vagy köznyelvi elnevezések hozzájuk kapcsolva, a vasúti rajongók körében a korai brit mozdonyok iránti érdeklődés folyamatosan fennmarad.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |
Tengelyelrendezés | 4-2-2 |
Maximális sebesség | 60 km/óra |
Hivatkozások
GWR Sharp, Roberts locomotives – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google