Történeti háttér és gyártás
A Queensland B17 osztályú gőzmozdonyokat az 1911-es évben gyártották, Queensland Állami Vasúttársaság számára. Ezek a mozdonyok az ausztrál vasúti hálózat növekvő igényeire válaszul készültek, mivel szükség volt olyan mozdonyokra, amelyek alkalmasak voltak a nehezebb vonatok vontatására is az ország különböző részein.
A B17 osztályt a North Ipswich Railway Workshops, egy helyi gyártóüzem készítette. Az ezen osztályba tartozó mozdonyokból összesen 30 darabot építettek meg a gyártási időszak alatt.
Technikai jellemzők
A B17 osztályú mozdony gőzhajtású volt, amelyet a korszakra jellemző technológiai megoldásokkal szereltek fel. A mozdony hengerelrendezése 4-6-0, ami a tengelyek elrendezését jelenti, ahol négy vezető, hat hajtó és nincs hátul elhelyezkedő tengely található. Ezzel az elrendezéssel a mozdony kiváló stabilitást és húzóerőt biztosított.
A B17 mozdonyok maximális sebessége 50 km/h volt, ami megfelelt a korabeli vasúti közlekedés elvárásainak. A mozdony kazánja nagy nyomáson működött, amely elegendő gőzt biztosított a hosszabb távú utakhoz is.
Szolgálati történelem
A Queensland B17 osztályú mozdonyok elsősorban személy- és tehervonatok vontatására szolgáltak Queensland állam területén. A 20. század első felében ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedésben, mivel képesek voltak nehezebb szerelvények továbbítására is. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a szolgálatból az 1960-as és 1970-es években, amikor a modern dízel- és villamosmozdonyok vették át szerepüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A B17 osztályból egy megőrzött példány ismert, amely a Queensland Rail Heritage Centre-ben található. Ez a mozdony nem üzemképes állapotban van, de fontos része a vasúti történelmi bemutatóknak, és a látogatók megtekinthetik, hogy bepillantást nyerjenek a korabeli vasúti technológiába.
Érdekességek és kulturális hatás
A Queensland B17 osztályú mozdonyok a vasúti rajongók körében ismertek és népszerűek. Modell vasúti gyártók készítettek méretarányos modelleket, amelyeket a gyűjtők örömmel vásároltak meg. A mozdonyokat gyakran emlegetik a vasúti történeti kiadványokban, mivel jelentős szerepet játszottak Queensland vasúti közlekedésének fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1911 |
Gyártó | North Ipswich Railway Workshops |
Példányszám | 30 |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 50 km/h |
Hivatkozások
Queensland B17 class locomotive a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google