Történeti háttér és gyártás
A Bavarian B IX (régi) gőzmozdonyt 1870-ben gyártották a Bajor Államvasutak számára. A típust a MAN, azaz Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg készítette, mely a kor egyik vezető járműipari vállalata volt Németországban. A jármű megalkotását az akkori vasúti közlekedés bővülő igényei indokolták, amely előre lendítette a nagyobb teljesítményű és megbízhatóbb mozdonyok fejlesztését.
Technikai jellemzők
Az B IX egy gőzhajtású mozdony, amely az 1B tengelyelrendezést követte, azaz elöl egy szabadon futó tengellyel és két hajtott tengellyel rendelkezett. Ez a struktúra optimalizálta a mozdony stabilitását és húzóerejét. A maximális sebessége 90 km/h volt, amely az akkori időkben jelentős technológiai fejlődést mutatott. A mozdony hossza és magassága lehetővé tette a korabeli vasúti infrastruktúrával való kompatibilitást, habár konkrét méretek nincsenek megadva.
Szolgálati történelem
A Bavarian B IX elsősorban Bajorországban szolgált, ahol a Bajor Államvasutak részeként működött. Ez a típus a személyszállításban volt a legjelentősebb, gyakran gyorsvonatok és távolsági járatok élén közlekedett. A mozdonyok szolgálati ideje a műszaki fejlődés miatt viszonylag rövid volt, és az újabb típusokkal való fokozatos felváltásuk megkezdődött a 19. század végén.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nagyon kevés információ áll rendelkezésre arról, hogy bármelyik Bavarian B IX megmaradt volna a mai napig. Jelenleg nem ismeretes, hogy bármelyik példány múzeumban vagy egyéb kiállításon szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár konkrét kulturális hatásról vagy érdekességekről nem lehet beszámolni, a Bavarian B IX a német vasúti történelem része, amely hozzájárult a gőzmozdonyok fejlesztéséhez és a vasúthálózat kiszélesítéséhez Európában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 1B |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
Bavarian B IX (old) – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google