Történeti háttér és gyártás
Az SBB Be 4/6 12303-12342 elektromos mozdonyok a Svájci Szövetségi Vasút (SBB) igényeire készültek a 20. század elején, hogy kielégítsék az elektromos közlekedés iránti növekvő igényt. A mozdonyokat 1920-ban gyártották, ami a svájci vasút villamosítási törekvéseinek egyik korai lépése volt. A helyi ipar támogatására és az ország energiafüggőségének csökkentésére tett erőfeszítések részeként született meg ez a típus.
A mozdonyok gyártását a svájci SIG vállalat végezte, amely híres a pontos és megbízható gyártási technológiáiról. A Be 4/6 sorozat 40 példányban készült, és kifejezetten a svájci alpesi körülményekhez lett tervezve, ahol fontos volt a megbízható, nagy teljesítményű vontatóerő.
Technikai jellemzők
Az SBB Be 4/6 mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami abban az időben újdonságnak számított. Négy hajtott tengelyükkel és hat tengelyes elrendezésükkel (4/6) a mozdonyok kiváló stabilitást és vonóerőt biztosítottak. A maximális sebesség elérte a 75 km/h-t, ami akkoriban figyelemre méltó volt.
- Tengelyelrendezés: 4/6
- Meghajtás: Elektromos
- Teljesítmény: Körülbelül 1,650 kW
- Maximális sebesség: 75 km/h
Szolgálati történelem
Ezek a mozdonyok a svájci hegyi vasutakon dolgoztak, ahol a meredek emelkedők és szűk kanyarok különleges kihívást jelentettek. Az SBB Be 4/6 mozdonyokat elsősorban személyszállításra használták. A mozdonyok álltak szolgálatban egészen a második világháború utáni időszakig, amikor is a technológiai fejlődés és a karbantartási költségek növekedése miatt elkezdték kivonni őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyes SBB Be 4/6 mozdonyokat megőriztek nosztalgikus célokra. Svájcban több múzeumban is találhatóak ilyen mozdonyok, például a Verkehrshaus der Schweiz-ban (Svájci Közlekedési Múzeum). Ezek a megőrzött darabok lehetővé teszik az érdeklődők számára, hogy megismerjék a svájci vasúti történelem ezen korai szakaszát.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az SBB Be 4/6 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a populáris kultúrában, modellezők és vasúti történészek körében népszerűek. Modellvasúti formájukban is elérhetők, bizonyos gyártók által, akik a svájci vasúti eszközök szerelmeseinek igényeit szolgálják ki.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4/6 |
Teljesítmény | Körülbelül 1,650 kW |
Maximális sebesség | 75 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google