SBB Be 4/6 12303-12342 elektromos mozdony

Az SBB Be 4/6 12303-12342 elektromos mozdony a svájci vasutak történetének egy jellegzetes fejezete, amely az elektrifikáció kihívásaival és innovációival járult hozzá a közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az SBB Be 4/6 12303-12342 elektromos mozdonyok a Svájci Szövetségi Vasút (SBB) igényeire készültek a 20. század elején, hogy kielégítsék az elektromos közlekedés iránti növekvő igényt. A mozdonyokat 1920-ban gyártották, ami a svájci vasút villamosítási törekvéseinek egyik korai lépése volt. A helyi ipar támogatására és az ország energiafüggőségének csökkentésére tett erőfeszítések részeként született meg ez a típus.

A mozdonyok gyártását a svájci SIG vállalat végezte, amely híres a pontos és megbízható gyártási technológiáiról. A Be 4/6 sorozat 40 példányban készült, és kifejezetten a svájci alpesi körülményekhez lett tervezve, ahol fontos volt a megbízható, nagy teljesítményű vontatóerő.

Technikai jellemzők

Az SBB Be 4/6 mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami abban az időben újdonságnak számított. Négy hajtott tengelyükkel és hat tengelyes elrendezésükkel (4/6) a mozdonyok kiváló stabilitást és vonóerőt biztosítottak. A maximális sebesség elérte a 75 km/h-t, ami akkoriban figyelemre méltó volt.

  • Tengelyelrendezés: 4/6
  • Meghajtás: Elektromos
  • Teljesítmény: Körülbelül 1,650 kW
  • Maximális sebesség: 75 km/h

Szolgálati történelem

Ezek a mozdonyok a svájci hegyi vasutakon dolgoztak, ahol a meredek emelkedők és szűk kanyarok különleges kihívást jelentettek. Az SBB Be 4/6 mozdonyokat elsősorban személyszállításra használták. A mozdonyok álltak szolgálatban egészen a második világháború utáni időszakig, amikor is a technológiai fejlődés és a karbantartási költségek növekedése miatt elkezdték kivonni őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Egyes SBB Be 4/6 mozdonyokat megőriztek nosztalgikus célokra. Svájcban több múzeumban is találhatóak ilyen mozdonyok, például a Verkehrshaus der Schweiz-ban (Svájci Közlekedési Múzeum). Ezek a megőrzött darabok lehetővé teszik az érdeklődők számára, hogy megismerjék a svájci vasúti történelem ezen korai szakaszát.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az SBB Be 4/6 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a populáris kultúrában, modellezők és vasúti történészek körében népszerűek. Modellvasúti formájukban is elérhetők, bizonyos gyártók által, akik a svájci vasúti eszközök szerelmeseinek igényeit szolgálják ki.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4/6
Teljesítmény Körülbelül 1,650 kW
Maximális sebesség 75 km/h

Hivatkozások

További információ itt

Képek

Források: Wikipédia, Google