Bavarian EP 2 elektromos mozdony

A Bavarian EP 2 elektromos mozdony a német vasút innovációjának egyik mérföldköve, amely a 20. század elején forradalmasította a vasúti közlekedést Bajorországban.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian EP 2 egy ikonikus elektromos mozdony, amelyet a német bajor vasutak számára fejlesztettek ki. Elsősorban az elektromos vasútvonalak bővítésére és a nagyobb hatékonyság elérésére készült. A mozdonyt a Siemens-Schuckertwerke és az Maffei gyártotta 1924-ben. A fejlesztés célja az volt, hogy modernizálják a vasúthálózatot és csökkentsék a gőzmozdonyoktól való függőséget.

Technikai jellemzők

Az EP 2 elektromos meghajtású mozdonyként funkcionált, amely a kor technológiai színvonalát reprezentálta. A mozdony hajtásrendszere a Siemens fejlesztése volt, és kifejezetten a német vasúthálózat követelményeihez igazodott. A maximális sebessége elérte a 65 km/h-t, ami a korabeli szabványokat tekintve versenyképesnek számított.

  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Teljesítmény: körülbelül 880 kW
  • Hossz: 12,9 méter
  • Magasság: 4,5 méter

Szolgálati történelem

A Bavarian EP 2-t elsősorban Bajorországban állították szolgálatba, ahol fontos szerepet játszott az elektromos vasútforgalom fejlesztésében. A mozdonyok kiváló teljesítményükkel és megbízhatóságukkal tűntek ki, és több mint két évtizeden át szolgáltak. Az EP 2 mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból, ahogy újabb és modernebb típusok váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Bavarian EP 2 mozdonyok közül egy sem maradt fenn működőképes állapotban, és nincs információ arról, hogy bármelyik példányt is múzeumban őriznék. Az ilyen régi mozdonyok megőrzése sajnos sok esetben nem valósult meg, így az EP 2 története is csupán dokumentációkban és fényképeken él tovább.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bavarian EP 2 mozdony a vasúttörténelem egy fontos időszakának jellegzetes példája. Bár ma már nincsenek megőrzött példányai, a modellvasút rajongói számára érdekes lehet, hogy néhány gyártó készített méretarányos modelleket róla. Ezek a modellek különösen népszerűek a történelmi vasúti gyűjteményekben és a vasútmodellezés iránt érdeklődők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Maximális sebesség 65 km/h
Teljesítmény 880 kW

Hivatkozások

Bavarian EP 2 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google