Történeti háttér és gyártás
A Maine Central 470 gőzmozdonyt az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta 1924-ben. Ez a mozdony a Maine Central Railroad számára készült, és a 4-6-2 típusú Pacific sorozat egyik példánya. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatok vontatására használták, mivel kiváló sebességet és teljesítményt biztosítottak a vasúti társaságok számára.
Technikai jellemzők
A Maine Central 470 egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 4-6-2 tengelyelrendezéséről ismert. Ez azt jelenti, hogy a mozdonynak négy vezető, hat hajtó- és két futókereke volt. Az ilyen típusú mozdonyok a gyorsvonatok kiszolgálására lettek tervezve, így nagy sebesség elérésére voltak képesek. A mozdony pontos technikai adatai azonban nem ismertek széles körben.
Szolgálati történelem
A Maine Central 470 egész karrierje során a Maine Central Railroad vonalain dolgozott. Szerepe elsősorban a személyszállításban volt, így gyakran közlekedett a forgalmas vonalakon. A 470-es az 1950-es években lett kivonva a forgalomból, amikor a gőzmozdonyok helyét egyre inkább átvették a dízelmozdonyok.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Maine Central 470 azóta is fennmaradt, és ma a Downeast Scenic Railroad tulajdonában van. A mozdonyt igyekeznek restaurálni, hogy újra működőképes legyen, ezáltal nosztalgikus utazásokon vegyen részt. Jelenleg azonban nem üzemképes állapotú, de bemutatásra kerül a vasúttörténeti rendezvényeken.
Érdekességek és kulturális hatás
A Maine Central 470 a vasútrajongók körében népszerű, és számos modellező is készített róla méretarányos másolatokat. A mozdonyt az Egyesült Államokban gyakran említik “Maine Central Pride”-ként, mivel fontos szerepet játszott a helyi közlekedés történetében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a Maine Central 470 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google