SNCF BB 100 elektromos mozdony

Az SNCF BB 100 elektromos mozdony az 1920-as évek úttörője volt, hozva újítást a francia vasúti szállításban, bemutatva az elektromos hajtás előnyeit a nemzetközi közönség számára.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF BB 100 elektromos mozdony a francia vasúti hálózat történetének egyik korai elektromos gépe. Az 1920-as években az elektromos vonalhálózat bővítésének kezdetén a francia vasutak, az SNCF, szükségét érezte az elektromos hajtású mozdonyok fejlesztésének. A BB 100-at 1924-ben gyártották, amely az egyik első lépés volt Franciaország vasúti hálózatának villamosításában. Bár a példányszám és a konkrét gyártási helyszínek nem állnak rendelkezésre, a mozdony létrejöttének célja az volt, hogy tesztelje és bizonyítsa az elektromos meghajtás hatékonyságát.

Technikai jellemzők

A BB 100 sorozat elektromos meghajtású volt, amely abban az időszakban innovatív megoldásnak számított. A mozdony teljesítményéről, maximális sebességéről és más technikai részleteiről az elérhető források nem közölnek részletes adatokat. Az elektromos hajtású mozdonyok általában nagyobb hatótávolságot és jobb energiahatékonyságot nyújtanak, mint a hagyományos gőzmozdonyok, így a BB 100 is valószínűleg ezekkel az előnyökkel rendelkezett.

Szolgálati történelem

Az SNCF BB 100 mozdonyokat a francia vasutak hálózatán használták. Noha pontos üzemeltetési adatok nem állnak rendelkezésre, általánosságban véve az ilyen típusú mozdonyok, bevezetésük idején, a városi és elővárosi vonalakon jelentek meg először, mivel ezek a szakaszok voltak a legkorábban villamosítva. A mozdonyok forgalomból történő kivonásának időszaka szintén nem dokumentált a rendelkezésre álló forrásokban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk alapján nem áll rendelkezésre adat arról, hogy bármelyik SNCF BB 100 mozdony megőrzésre került volna egy múzeumban vagy nosztalgia vonatok részeként. Az ilyen korai mozdonyok közül sajnos nagyon kevés maradt fenn a történelem során.

Érdekességek és kulturális hatás

A BB 100 sorozatról nem áll rendelkezésre információ a köznyelvi elnevezésekről vagy kulturális hatásokról, ahogy a modellvasúti elterjedtségről sem tudunk adatokat. Azonban az ilyen korai elektromos mozdonyok piaci és technológiai áttöréseket eredményeztek a vasúti közlekedés történetében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_BB_100