Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.620 elektromos mozdony az olasz vasúti közlekedés korai elektromos korszakának egyik fontos típusaként vált ismertté. Az 1925-ben gyártott mozdonyokat az olasz Ferrovie dello Stato (FS) fejlesztette ki, hogy megfeleljen az elektromos vontatás iránti növekvő igényeknek. A gyártás és a fejlesztés fő célja az volt, hogy hatékonyabb és környezetbarátabb megoldást találjanak a hagyományos gőzmozdonyok helyettesítésére.
A mozdonyokat a Ganz Villamossági Művek gyártotta Olaszország számára. Az FS által rendelt E.620 sorozat célja az volt, hogy korszerűsítsék a közlekedési infrastruktúrát, különösen hegyvidéki vonalakon, ahol az elektromos meghajtás előnyei különösen érvényesültek.
Technikai jellemzők
Az E.620 mozdonyok az elektromos meghajtástechnológia korai példái közé tartoznak, amelyek villamos energiát használnak a vontatáshoz. A mozdonyok főbb technikai jellemzői közé tartozik az egyszerű, de hatékony elektromos motor, amely alacsony környezeti hatással működik.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: Körülbelül 1100 lóerő
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális sebesség: 95 km/h
Szolgálati történelem
Az FS Class E.620 mozdonyokat kifejezetten az olasz vasúti hálózat számára fejlesztették ki, és ezek az egységek a hegyvidéki területeken játszottak jelentős szerepet. Az E.620 a Ferrovie dello Stato államvasútnál állt szolgálatban, ahol az elmúlt évtizedekben nélkülözhetetlen járműként járult hozzá a hatékony közlekedéshez. A mozdonyok kivonását a technológia fejlődése és a még korszerűbb típusok érkezése tette szükségessé.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az E.620 sorozatból nem maradt fenn üzemképes példány, és nincs információ arról, hogy múzeumokban megtekinthető lenne. Az ilyen típusú mozdonyok eltűnése részben annak köszönhető, hogy a vasúti társaságok az újabb technológiákhoz igazodtak.
Érdekességek és kulturális hatás
Az FS Class E.620 mozdonyok a vasúti történelem érdekes fejezetét alkotják, bár nem váltak ikonikus jelképpé. Modellvasúti formában ritkán reprodukálják őket, és közvetlen kulturális megjelenésük kevésbé gyakori. Az ilyen típusú mozdonyok fejlesztése azonban hozzájárult az elektromos vasúti technológia fejlődéséhez, ami hosszú távú hatást gyakorolt a közlekedési infrastruktúrára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_E.620
Képek
Források: Wikipédia, Google