Történeti háttér és gyártás
A New South Wales C36 class gőzmozdonyokat a New South Wales Government Railways (NSWGR) számára fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását 1925-ben kezdték el, hogy megfeleljenek a személyszállítás növekvő igényeinek. A C36 osztályú mozdonyokat a neves Eveleigh és Cardiff Főműhelyekben állították elő. Az NSWGR a 36-os osztályt egy univerzális gőzmozdonyként tervezte, amely képes mind személy-, mind tehervonatok vontatására. Összesen 75 mozdony készült ebben az osztályban.
Technikai jellemzők
A C36 osztályú mozdonyok jellegzetes 4-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy a mozdony négy elülső és hat hajtott tengellyel, valamint egy hátsó tengellyel bír. A gőzmozdonyok széntüzelésű kazánokkal üzemeltek. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 112 km/h volt, ami akkoriban nagy teljesítménynek számított. A gőzmozdony hosszúsága körülbelül 21,3 méter volt, és nagy víztartályokkal valamint szénkapacitással rendelkezett, ami lehetővé tette a hosszabb útvonalak kiszolgálását.
Szolgálati történelem
A C36 osztályú mozdonyok a New South Wales államban működő vasúthálózaton szolgáltak, és a legkülönbözőbb feladatokat látták el, beleértve a gyors- és tehervonatokat is. Az 1950-es években, ahogy a dízelmozdonyok megjelentek, a C36 osztályú mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. Az utolsó ilyen mozdonyt az 1960-as évek végén selejtezték le.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Szerencsére néhány C36 osztályú mozdony fennmaradt, és jelenleg múzeumi kiállítások részét képezik. Egy működő példány például az Új-Dél-Walesi Állami Vasúttörténeti Társaság tulajdonában van, amelyet nosztalgiautakhoz használnak.
Érdekességek és kulturális hatás
A C36 osztályú mozdonyok jelentős hatással voltak az ausztráliai vonatközlekedés fejlődésére. A vasútbarátok körében népszerűek, és modellezésük is elterjedt, különösen a vasútmodellezők körében. Habár a filmekben kevésbé gyakran tűntek fel, a vasúti történelmük miatt nagy becsben tartják őket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 112 km/h |
Hosszúság | 21,3 méter |
Példányszám | 75 |
Hivatkozások
New South Wales C36 class locomotive
Képek
Források: Wikipédia, Google