Történeti háttér és gyártás
A TR MK osztályú elektromos mozdony egy jelentős lépést jelentett a vasúti közlekedés történetében. Ezt a típust 1925-ben fejlesztették ki, hogy kielégítse a növekvő igényt az elektromos hajtású mozdonyok iránt. Az elektromos mozdonyok kifejlesztése abból az igényből fakadt, hogy hatékonyabb és környezetbarátabb alternatívát nyújtsanak a gőz- és dízelmozdonyok számára.
Technikai jellemzők
Az MK osztály elektromos mozdonya a villamos hajtású mozdonyok közé tartozott. A villamos energiával történő meghajtása lehetővé tette, hogy csendesebben és tisztábban üzemeljen, mint a korábbi gőzmozdonysorozatok. A mozdony teljesítménye, a tengelyelrendezés és a maximális sebesség konkrét adatai sajnos nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A TR MK osztályú mozdonyokat elsősorban Törökország vasútjain használták. Átfogó használata hozzájárult a vasúti közlekedés hatékonyságának növeléséhez az országban. A pontos kivonás és selejtezés ideje nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely TR MK osztályú mozdony fennmaradt volna, és jelenleg múzeumban megtekinthető lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
Az MK osztályú mozdony a maga korában jelentős fejlesztés volt, de nem rendelkezik jelentős kulturális hatással vagy különösebb rajongói kultúrával.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
A TR MK osztályú mozdony részletei a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google