South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdony

A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdony a dél-afrikai vasútvonalak ikonikus tagjaként a 20. század elején játszott kulcsszerepet a régió ipari fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyt 1926-ban gyártották, hogy megfeleljen a dél-afrikai vasúti szolgáltatások igényeinek. A mozdonyt a dél-afrikai államvasutak rendelte meg, kifejezetten a nehéz terhelésű vonatok vontatására. A mozdonyokat az angolországi North British Locomotive Company készítette, Glasgow-ban. A megrendelt példányok száma összesen 21 volt.

Technikai jellemzők

A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdony egy átgondolt tengelyelrendezéssel, 4-8-0 konfigurációval rendelkezik, ami négy vezető és nyolc hajtott tengelyt jelent. Ez a konfiguráció nagyobb stabilitást és nagyobb terhelhetőséget biztosít. A mozdony gőzhajtású, ami a kor technológiai színvonalának megfelelően a legkorszerűbb megoldás volt.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-8-0
  • Maximális sebesség: Nem elérhető
  • Teljesítmény: Nem elérhető

Szolgálati történelem

A South African Class 17 4-8-0TT mozdonyok elsősorban Dél-Afrikában szolgáltak, ahol a nehéz terhelésű tehervonatok húzására használták őket. Megbízhatóságuk és teljesítményük miatt népszerű választás voltak a dél-afrikai vasutak körében, különösen a hegyvidéki területeken, ahol a mozdonyok ereje és a megfelelő tengelyelrendezésük nagy előnyt jelentett. A szolgálati időszakuk végül az 1940-es években zárult le, amikor újabb típusok kezdték felváltani őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyból nem maradtak fenn megőrzött példányok, és nincs információ arról, hogy bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. Ahogy a technológia fejlődött, ezek a mozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból, és helyükbe modernebb típusok léptek.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyok bár nem váltak ikonikus jelképekké, mégis fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti hálózat fejlődésében. Modellvasúti változatok nem ismertek, és kulturális szempontból nem hagytak mélyebb nyomot, de a vasúti szakértők és rajongók körében mégis nagyra értékelik őket teljesítményük és megbízhatóságuk miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1926
Tengelyelrendezés 4-8-0

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_17_4-8-0TT

Képek

Források: Wikipédia, Google