Történeti háttér és gyártás
A DRG Class 87 gőzmozdony 1927-ben készült a Deutsche Reichsbahn számára. Azért tervezték, hogy kielégítse a német vasutak speciális igényeit. A mozdonyokat a Borsig gyár Berlinben gyártotta. A fejlesztés célja az volt, hogy egy hatékony és erőteljes tolatómozdonyt hozzanak létre, amely alkalmas a zsúfolt városi vonalakon és pályaudvarokon történő használatra. Összesen 3 darab ilyen mozdony készült.
Technikai jellemzők
A DRG Class 87 egy tipikus gőzmozdony, amelyet a német vasút igényeihez szabtak. A hajtásrendszere gőzzel működött. A mozdony tengelyelrendezése 0-6-0, ami azt jelenti, hogy minden tengely hajtott, ez megadta a szükséges erőt a tolatáshoz. A teljesítmény és a sebesség nem kiemelkedően fontos ezeknél a mozdonyoknál, de hatékonyan tudtak manőverezni a zsúfolt vonatok között. A mozdony méretei kompaktak voltak, hogy bárhol könnyen mozogjanak a városi környezetben.
Szolgálati történelem
A DRG Class 87 mozdonyokat a Német Birodalmi Vasút alkalmazta. Elsősorban tolató szolgálatban álltak, ahol a rugalmasság és a megbízhatóság volt a legfontosabb. Rövid szolgálati idejük ellenére, praktikus megoldásnak bizonyultak a német vasút számára. A forgalomból való kivonásuk pontos időpontja nem egyértelműen dokumentált.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem maradt fenn egyetlen megőrzött példány sem a DRG Class 87 mozdonyokból. Emiatt nem látogathatók meg múzeumban, és nem vesznek részt nosztalgiavonatokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A DRG Class 87 nem vált különösen ismertté a köznyelvben vagy a kultúrában. Speciális tolatómozdonyként nem voltak jelentős rajongói vagy modellvasúti változatai. Mindazonáltal, érdekes mozzanat a vasúti történelem iránt érdeklődők számára, mivel a gőzmozdonyos korszak egyedi darabjának számított.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Class_87
Képek
Források: Wikipédia, Google