South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 gőzmozdony

A South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 gőzmozdony a dél-afrikai vasúti történelem egy különleges darabja, amely gazdag műszaki örökségével és lenyűgöző mérnöki megoldásaival a szűk nyomtávú vonalak ikonikus szereplőjévé vált.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 gőzmozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta az 1927-es évben. Az ilyen típusú mozdonyokat különösen a dél-afrikai keskeny nyomközű vasútvonalak igényeire fejlesztették ki, amelyek 2 láb (610 mm) nyomközűek voltak. A mozdony megalkotásának egyik fő célja az volt, hogy hatékony megoldást nyújtson a dél-afrikai vasúthálózat nehéz terepviszonyainak kezelésére. A mozdonyokat az akkori South African Railways (SAR) számára készítették.

Technikai jellemzők

A South African Class NG G12 egy gőzmeghajtású mozdony, amely 2-6-2+2-6-2 tengelyelrendezéssel készült. Ez a típusú tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdony hat hajtott tengelye között kettő nem hajtott, ami a kanyarokban történő stabilabb mozgást eredményezi. A mozdony kettős hajtású, azaz két különálló gépegységgel rendelkezik, amelyek egy központi kazán köré vannak építve. A maximális sebessége viszonylag alacsony, mivel inkább az erőre és a vontatási képességre helyezték a hangsúlyt.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-2+2-6-2
  • Nyomtáv: 610 mm

Szolgálati történelem

A South African Class NG G12 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a keskeny nyomközű vasutakon. Ezek a mozdonyok kiválóan teljesítettek hegyvidéki szolgálatban, ahol a szűk ívek és meredek emelkedők jelentettek kihívást. Széles körben alkalmazták mind teherszállításra, mind személyszállításra. Pontos kivonási időszakra vonatkozó információ nem áll rendelkezésre, de az ilyen típusú gőzmozdonyokat általában a dízelmozdonyok és elektromos mozdonyok megjelenésével kezdték kivonni a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információ jelenleg nem áll rendelkezésre arról, hogy létezik-e megőrzött példánya a South African Class NG G12 mozdonyoknak. Nem ismert, hogy bármelyik múzeumban kiállításra került-e, vagy részt vesz-e nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class NG G12 gőzmozdonyok nem tűnnek fel jelentős kulturális kontextusban, mint például filmekben vagy könyvekben. Modellvasúti formában sem ismertek széles körben, bár a vasúti modellezés világában a keskeny nyomköz egyedi szegmens, amelyet bizonyos rajongók nagyra értékelnek a különleges műszaki jellemzők miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1927
Tengelyelrendezés 2-6-2+2-6-2
Nyomtáv 610 mm

Hivatkozások

South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google