Történeti háttér és gyártás
A KNR Pureo7-100 típusú dízelmozdonyokat a Koreai Nemzeti Vasút (KNR) számára fejlesztették ki, hogy kielégítsék a vasúti közlekedés gyors növekedése és az ehhez kapcsolódó modernizációs igények miatti szükségleteket. Az 1928-as gyártási évben a Hyundai Precision and Industries vállalat felelt a gyártásért. Az elsődleges cél az volt, hogy a teljesítményt és hatékonyságot javítsák a már meglévő gőzmozdonyokkal szemben.
Technikai jellemzők
A Pureo7-100 sorozat dízelmozdonyai a korszak technológiai újdonságait képviselték, főként a dízelmeghajtásnak köszönhetően. Ez lehetővé tette a hatékonyabb üzemanyaghordozást, valamint a karbantartási igények csökkentését. A mozdonyok maximális sebessége 80 km/h volt, ami megfelelő teljesítményt nyújtott a korabeli vonatközlekedés számára. A tengelyelrendezés B-B típusú volt, mely biztosította a mozdony stabilitását és manőverezhetőségét.
Szolgálati történelem
A KNR Pureo7-100 mozdonyai elsősorban Dél-Korea belföldi vasúti hálózatában teljesítettek szolgálatot. A mozdonyokat elővárosi és teherforgalomban egyaránt használták. Bár a technika fejlődése miatt idővel modernebb járművek váltották le, a Pureo7-100 sorozat megbízhatóságáról és tartósságáról volt ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A KNR Pureo7-100 sorozatból sajnos nem maradtak fenn megőrzött példányok múzeumok számára. Ennek egyik oka lehet, hogy a mozdonyok kivonása után a vasúttársaság nem tartotta fontosnak a példányok megőrzését.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a KNR Pureo7-100 nem vált közismert ikonikus mozdonytípussá, a modellező közösségekben érdekes példaként szerepelhetett volna a vasúttörténeti gyűjteményekben. Az ilyen ritka és kevésbé ismert modellek gyakran különleges kihívást jelentenek a vasútmodellezők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/KNR_Pureo7-100_class_locomotives