PLM 241 B 1 gőzmozdony

A PLM 241 B 1 gőzmozdony a francia vasúti történelem egyik innovatív mérföldköve, amely a közlekedés fejlődését dinamikusan befolyásolta.

Történeti háttér és gyártás

A PLM 241 B 1 egy különleges gőzturbina hajtású mozdony, amelyet a PLM (Paris-Lyon-Marseille) vasúttársaság megbízásából fejlesztettek ki. A 20. század eleji technológiai verseny és a hatékonyabb mozdonyok iránti igény ösztönözte a projektet. Az 1920-as évek végén készült el, 1929-ben, egyesítve a modern technológia és a korszak innovációit.

A mozdony egy egyedi, kísérleti példányként készült, és célja az volt, hogy új megoldásokat próbáljon ki a gőzturbina alkalmazásában a vasúti közlekedésben. A gyártást a franciaországi Belfortban végezték, és a mozdony kifejlesztése során szorosan együttműködtek mérnöki és vasúti szakértőkkel.

Technikai jellemzők

A PLM 241 B 1 mozdony egy gőzturbina meghajtású szerelvény volt, amely különleges megoldásokkal kísérletezett. A mozdony teljesítménye és műszaki paraméterei a korszak technológiai újításait tükrözték, és a jármű több kísérleti és tesztelési folyamaton ment keresztül. Részletes műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, de a gőzturbina használata kiemelkedő technológiai lépésnek számított abban az időben.

Szolgálati történelem

A PLM 241 B 1 Franciaország területén üzemelt, és különleges szolgálati története volt. Az új technológia kipróbálása számos tesztelésen keresztül történt, de széles körű kereskedelmi használatba sosem került, mivel a hagyományos gőzmozdonyok még mindig dominálták a vasúti közlekedést. A mozdony végül ki lett vonva a szolgálatból, de pontos kivonási időpontja és a szolgálati időszak részletei nem ismertek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A PLM 241 B 1 nem maradt fenn eredeti állapotában, és jelenleg nem található meg egyetlen múzeumban sem. Az ilyen különleges darabok gyakran elvesztek az idő során, különösen ha nem váltak kereskedelmi sikerré.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a PLM 241 B 1 nem maradt fenn, a gőzturbinás mozdonyok kísérleti jellegűek voltak, és az ilyen típusú fejlesztések fontos lépéseket jelentettek a vasúti technológia fejlődésében. Ezzel a mozdony kísérleti státusza különös figyelmet kapott a vasúti mérnöki körökben, mint a jövő potenciális iránya.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ a PLM 241 B 1 mozdonyról