Történeti háttér és gyártás
A Cotton Belt Class L-1 gőzmozdonyt a St. Louis Southwestern Railway, közismert nevén Cotton Belt, rendelte meg az 1930-as évek elején. A mozdonyt a Baldwin Locomotive Works készítette 1930-ban, azzal a céllal, hogy a vasúttársaság növekvő teherszállítási igényeit kielégítse. Az L-1 sorozat fejlesztésére a megnövekedett vasúti forgalom és a gazdasági növekedés miatt volt szükség, ami erősebb és hatékonyabb gőzmozdonyokat igényelt. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztése során a fő cél a megbízhatóság és a teljesítmény növelése volt.
Technikai jellemzők
A Cotton Belt Class L-1 gőzmozdony technikailag a 4-8-4 tengelyelrendezést alkalmazta, amely a nagyobb teljesítmények kezelésére alakult ki. A gőzmozdonyok kategóriájába tartozó járművek a szén vagy olaj elégetésével létrehozott gőz energiáját használták fel a hajtóműveik működtetésére. Ez a mozdonytípus jelentős mértékű tolóerőt tudott kifejteni, ami ideálissá tette hosszú tehervonatok vontatására.
Szolgálati történelem
A Cotton Belt Class L-1 mozdonyok a St. Louis Southwestern Railway vonalain szolgálták a közlekedést, főként teherszállítási feladatok ellátásában játszottak szerepet. Az ilyen típusú járművek nagyobb távolságokat tudtak megtenni anélkül, hogy feltöltésre vagy karbantartásra lett volna szükségük, ami az adott időszakban különösen értékes előnyt jelentett. A mozdonyokat az USA vasúti vonalain alkalmazták, és megbízhatóságuk miatt hosszú szolgálati időt éltek meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos jelenlegi ismereteink szerint egyetlen példány sem maradt meg a Cotton Belt Class L-1 gőzmozdonyokból. A gyors technológiai fejlődés és a gőzmozdonyok kivonása a forgalomból azt eredményezte, hogy ezek a történelmi járművek többnyire megsemmisítésre kerültek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Cotton Belt Class L-1 gőzmozdonyokról kevésbé ismert, hogy a „Northern” elnevezésű mozdonyok közé tartoznak, mivel a 4-8-4 tengelyelrendezés általában ezen a néven szerepel az észak-amerikai vasúti kultúrában. Ezek a mozdonyok nemcsak a vasúti munkavállalók, hanem a vasútrajongók körében is nagy becsben álltak, különösen erőteljes teljesítményük és elegáns kinézetük miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google