Történeti háttér és gyártás
A GWR 5400 Class gőzmozdonyt a Great Western Railway (GWR) gyártotta, 1930-ban. A tervezést Charles Collett felügyelte, és az igény az előző GWR 2800 Class frissített változatára irányult. A 5400 Class fő célja a helyi és elővárosi vonatok kiszolgálása volt. Összesen 25 darab készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A GWR 5400 Class egy gőzüzemű mozdony volt, amelyet jellemzően a kisebb vonatútvonalak kiszolgálására használtak. A mozdony 0-6-0PT tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy három hajtott tengelye volt, és nincsenek vezető vagy szalagtengelyek. A maximális sebessége körülbelül 92 km/h volt. A mozdony teljesítménye nem haladta meg a 600 lóerőt, a kazán nyomása pedig 165 psi (11,4 bar) volt.
Szolgálati történelem
A GWR 5400 Class mozdonyokat elsősorban Anglia délnyugati részén, a Wales-i vonalakon alkalmazták. A mozdonyok jellemzően a helyi személyszállítást szolgálták. Az 1960-as években a British Railways a gőzmozdonyokat fokozatosan kezdte kivonni, és a 5400-os sorozatot 1963-ban vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár számos gőzmozdony megmaradt az utókornak, sajnálatos módon a GWR 5400 Class egyetlen példánya sem élte túl az ipari selejtezést, így a típusból nem maradt fenn megőrzött jármű.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 5400 Class nem kapott különösen nagy figyelmet a kultúrában, azonban a brit vasúti történelem egyik jellegzetes darabja. Modellvasúti formában a rajongók körében népszerű, és több gyártó is készített róla méretarányos modelleket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 0-6-0PT |
Maximális sebesség | 92 km/h |
Kazán nyomása | 165 psi (11,4 bar) |
Teljesítmény | 600 lóerő |
Hivatkozások
További információ a GWR 5400 Class-ról
Képek
Források: Wikipédia, Google