Történeti háttér és gyártás
A BNR Class NM dízelmozdonyt India vasútfejlesztési stratégiájának részeként fejlesztették ki, hogy hatékonyabb és korszerűbb alternatívát nyújtson a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. Az 1931-ben gyártott mozdonyokat a brit John Comyn & Co. gyártotta. Az indiai Bengal Nagpur Railway (BNR) rendelte meg őket, hogy elősegítsék a vasúthálózat modernizálását és a szállítási kapacitás növelését.
Technikai jellemzők
A BNR Class NM dízelmozdony egy dízel-elektromos mozdonyrendszerrel rendelkezett, amely a kor technológiai újításait ötvözte. A mozdony teljesítménye a kor követelményeinek megfelelően jelentős előrelépést jelentett.
– Hajtásrendszer: dízel-elektromos
– Tengelyelrendezés: A1A-A1A
– Teljesítmény: megközelítőleg 600 lóerő
– Maximális sebesség: 97 km/h
– Hossz és méretek: specifikus adatok nem állnak rendelkezésre
– Férőhely: nem alkalmazható személyszállításra
– Futómű és fékrendszer: korszerű, de konkrét részletek nem állnak rendelkezésre
– Vezérlés: manuális
Szolgálati történelem
A BNR Class NM dízelmozdonyokat elsősorban India vasúthálózatán alkalmazták, ahol vonatok széles skáláját, beleértve a tehervonatokat, szolgálták. Az 1930-as években a kor egyik csúcstechnológiájának számítottak, és jelentős mértékben hozzájárultak a szállítási kapacitás növeléséhez. A technológiai fejlődés következtében azonban a későbbi évtizedekben fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a BNR Class NM dízelmozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatos eseményekre.
Érdekességek és kulturális hatás
A BNR Class NM mozdonyokat gyakran emlegették a korszak egyik mérnöki csodájaként, ahogy India a modernizáció útjára lépett. Modellvasúti változataik nem váltak széles körben elérhetővé, viszont a vasúti rajongói körökben ma is emlékezetes járműnek számítanak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google