Történeti háttér és gyártás
A Bajor Királyi Államvasutak megbízásából készült Bavarian D II (old) gőzmozdony 1873-ban lépett szolgálatba. Az akkoriban növekvő igények kielégítésére tervezték, hogy hatékonyabb legyen a távolsági és teherfuvarozásban. A mozdonyokat a Maffei vasúti járműgyártó készítette Münchenben. A gyártás pontos időszaka az 1870-es évekre tehető, de konkrét példányszámra vonatkozóan nincsenek részletek.
Technikai jellemzők
A Bavarian D II (old) gőzmozdony technikai jellemzői közé tartozik a 0-4-0 tengelyelrendezés, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengellyel rendelkezett és vezetőtengely nélkül készült. A mozdony gőzmeghajtású volt, kihasználva a korszak jellegzetes technikai megoldásait. A maximális sebesség és egyéb pontos technikai specifikációk nem állnak rendelkezésre az elérhető forrásokból.
Szolgálati történelem
A Bavarian D II (old) mozdonyokat főként Németországban használták, a Bajor Királyi Államvasutaknál. Elsősorban teherszállításra szánták őket, de kisebb közlekedési feladatokban is részt vettek. A kivonás pontos időpontja nem ismert, de vélhetően a gőzmozdonyok elavulásával és a dízelmozdonyok térhódításával párhuzamosan került sor rá.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Bavarian D II (old) mozdonyok közül nem maradt fenn ismert példány, így sem múzeumokban, sem nosztalgia vonatokban nem lehet találkozni velük.
Érdekességek és kulturális hatás
Noha a Bavarian D II (old) mozdonyok nem váltak különösen híressé, a 19. századi német vasúti történelem részét képezték, hozzájárulva a korszak közlekedési infrastruktúrájának fejlődéséhez. Modellvasúti körökben nem ismert, hogy széles körben elérhetőek lennének, így kulturális hatásuk is korlátozott.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |