Történeti háttér és gyártás
A DRG Class 04 gőzmozdonyokat 1932-ben fejlesztették ki, a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn) számára. A mozdonyokat a DRG Class 03 mozdonyok alapján tervezték, de a cél egy nagyobb teljesítményű, gyorsabb gép megalkotása volt, amely képes a kor technikai elvárásainak megfelelően működni. A gyártás a Krupp és a Borsig vállalatoknál történt.
Összesen két prototípust építettek meg. Ezek a mozdonyok célzottan arra készültek, hogy a német vasúti hálózatban a hosszú távú, nagy sebességű személyszállító vonatokkal használják őket. A DRG Class 04 tehát nem került tömeggyártásra, csupán kísérleti példányok maradtak.
Technikai jellemzők
A DRG Class 04 gőzmozdonyok legfőbb jellemzője a gőzturbina hajtás, amely jelentős újítást jelentett a kor többi gőzmozdonyához képest. A mozdonyok teljesítménye elérte a 131 km/h sebességet. A tengelyelrendezése 2’C1′ volt, ami azt jelentette, hogy elöl két kormánytengely, hátul pedig egy futótengely található a három fő hajtótengely mellett.
- Hajtásrendszer: Gőzturbina
- Maximális sebesség: 131 km/h
- Tengelyelrendezés: 2’C1′
Szolgálati történelem
A DRG Class 04 mozdonyokat elsődlegesen a német vasúti hálózatban alkalmazták. Mivel a prototípusok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, nem kerültek sorozatgyártásra. Az új gőzturbina rendszer nem bizonyult hatékonynak hosszú távon, így a mozdonyokat végül 1939-ben kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a DRG Class 04 mozdonyok közül egyik sem maradt meg napjainkra, így sehol sem tekinthető meg sem múzeumban, sem nosztalgiajáratokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A DRG Class 04 mozdonyok kulturális hatása minimális volt, mivel nem terjedtek el széles körben. Ugyanakkor technikai szempontból fontos lépcsőfokot jelentettek a gőzturbinával hajtott mozdonyok fejlődésében, és a későbbi kísérletek során szerzett tapasztalatokat is felhasználták.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 131 km/h |
Tengelyelrendezés | 2’C1′ |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google