Történeti háttér és gyártás
A China Railways JF6 egy gőzmozdony, amelyet 1934-ben kezdtek gyártani annak érdekében, hogy kielégítsék a megnövekedett közlekedési igényeket az akkor még gyorsan fejlődő Kínában. A mozdonyokat a Svéd Lokomotivfabrik (NOHAB) gyártotta Svédországban. Eredetileg a Manchukuo National Railway rendelte meg őket. A JF6 sorozatot a vasúti teherszállítás hatékonyságának növelése céljából fejlesztették ki.
Technikai jellemzők
A JF6 sorozat gőzmozdonya képes volt nagy teljesítmény leadására, amely alkalmassá tette nehéz tehervonatok vontatására. Gőzhajtással működött, amely a korszak egyik bevett technológiája volt. A tengelyelrendezésük 2-8-2 volt, ami azt jelentette, hogy két vezető, nyolc hajtó és két vezetett tengelyből állt. Maximális sebessége és teljesítménye nem volt kiemelkedő, de megbízhatósága és ereje miatt népszerű választásnak bizonyult.
Szolgálati történelem
A JF6 mozdonyokat elsősorban Kínában használták, főként teherszállítási feladatokra. Szerepük különösen fontos volt a második világháború előtt és alatt, amikor a hatékony teherszállítás elengedhetetlen volt. A mozdonyok hosszú éveken át szolgáltak, de a technológiai fejlődés miatt a későbbi évtizedekben fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A JF6 sorozatú mozdonyok közül néhány példány megőrzésre került, amelyek már történelmi jelentőséggel bírnak. Néhányukat múzeumokban állították ki, ahol a látogatók megismerkedhetnek e gőzmozdonyok történelmi szerepével és technológiai megoldásaival.
Érdekességek és kulturális hatás
- A JF6 gőzmozdony több modellvasút-készítő figyelmét is felkeltette, akik különféle méretarányokban készítettek róla másolatokat.
- A mozdonyok a kínai vasúti történelem jelentős darabjává váltak, és a vasútrajongók körében is népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google