Milwaukee Road class A gőzmozdony

A Milwaukee Road class A gőzmozdony a 20. század elején készült, híres volt sebességéről és eleganciájáról, amely új mércét állított a gyorsvonatok számára.

Történeti háttér és gyártás

A Milwaukee Road class A gőzmozdonyok a Milwaukee Road vasúttársaság számára készültek 1935-ben. A mozdonyokat a világ első áramvonalas gőzmozdonyaiként tartják számon. Kifejezetten a gyors utasszállító vonatok számára fejlesztették ki, hogy versenyképesek legyenek a vasúti közlekedés gyorsan fejlődő piacán.

A gyártást a Baldwin Locomotive Works végezte, amely az Egyesült Államok egyik vezető mozdonygyártója volt. Összesen négy ilyen mozdony készült, amelyek különleges kialakításukkal és teljesítményükkel hívták fel magukra a figyelmet.

Technikai jellemzők

A Milwaukee Road class A mozdonyok áramvonalas gőzmozdonyok voltak, ami abban az időben úttörőnek számított. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy magas sebességet érjenek el. Az általuk elérhető maximális sebesség 160 km/h volt, ami a korabeli gőzmozdonyok között kiemelkedőnek számított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Teljesítmény: Kiemelkedő sebességgel operált
  • Tengelyelrendezés: 4-4-2 Atlantic típus

Szolgálati történelem

A Milwaukee Road class A mozdonyokat főként a Chicago-Minneapolis vonalon használták, ahol fontos szerepet játszottak a vasúttársaság versenyképességének fenntartásában. A mozdonyokat elsősorban gyors utasszállító vonatok vontatására használták. A szolgálati idejük alatt kimagasló teljesítményt nyújtottak, de az idő múltával és a technológiai fejlődéssel végül kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos egyik Milwaukee Road class A mozdony sem maradt meg eredeti állapotában. A gyors technológiai fejlődés és a gőzmozdonyok fokozatos kivonása miatt a meglévő példányokat leselejtezték.

Érdekességek és kulturális hatás

A Milwaukee Road class A mozdonyok áramvonalas kialakítása nagy hatással volt a vasúti járművek későbbi fejlesztésére. Bár ezek a mozdonyok ma már nem léteznek, a vasúti históriák és a modellezők körében továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. A modellezők körében számos méretarányos modell készült róluk.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1935
Példányszám 4
Maximális sebesség 160 km/h

Hivatkozások

További információ

Képek

Források: Wikipédia, Google