Történeti háttér és gyártás
Az NZR A class egy 1873-ban gyártott gőzmozdony sorozat, amelyet a Új-Zéland Vasúti Vállalat (New Zealand Railways Department) használt. A mozdonyokat az Addington Műhelyek gyártották Christchurch-ben, Új-Zélandon. Az A class mozdonyok jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlődésében és modernizálásában Új-Zélandon a 19. század végén.
- Gyártó: Addington Műhelyek
- Gyártási időszak: 1873
- Megrendelők: Új-Zéland Vasúti Vállalat
- Példányszám: 11 darab
Technikai jellemzők
Az NZR A class mozdonyok gőzüzeműek voltak, amelyeket kifejezetten a helyi vasúti igényekre szabtak. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb műszaki jellemzőiket:
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-4-0
- Teljesítmény: Kb. 380 lóerő
- Maximális sebesség: Kb. 80 km/h
- Méretek: Hossz: 36 láb, Magasság: 12 láb
- Futómű: Két hajtott tengely
- Fékrendszer: Kézi fék
Szolgálati történelem
Az NZR A class mozdonyokat főként személy- és tehervonatok vontatására használták Új-Zélandon. Fontos szerepet töltöttek be a vasúti hálózat bővítésében és a közlekedési lehetőségek javításában az 1870-es évek végétől kezdve. A mozdonyok később modernizálásra szorultak, ami a növekvő közlekedési igényeknek köszönhető. A 20. század elején fokozatosan kivonták őket a forgalomból, ahogy újabb és hatékonyabb mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről az NZR A class mozdonyok esetében.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdonyok jelentős kulturális hatással voltak Új-Zéland vasúti történetére, segítve a modern közlekedési infrastruktúra kialakítását. Ma már csak történelmi emlékként maradtak fenn, és emlékeztetnek a gőzmozdonyok fénykorára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_A_class_(1873)
Képek
Források: Wikipédia, Google