Történeti háttér és gyártás
A JNR Class C57 gőzmozdony a Japán Nemzeti Vasút számára készült 1937-től kezdődően. A mozdonyokat a Nippon Sharyo, a Kisha Seizo és a Kawasaki Heavy Industries gyártotta. Az igény ezekre a mozdonyokra a könnyű gyorsvonati szolgáltatások fejlesztésének szükségességéből fakadt. Összesen 201 darabot gyártottak 1937 és 1947 között. Ez a típus a C55-ból lett továbbfejlesztve, hogy növelt teljesítményt és hatékonyságot biztosítson a gyorsvonati szolgáltatások során.
Technikai jellemzők
A JNR Class C57 egy 4-6-2-es tengelyelrendezésű, gőzhajtású mozdony. Teljesítménye elérte az 1130 lóerőt, amivel akár 100 km/h sebességre is képes volt. A mozdony teljes hossza körülbelül 20 méter volt, és a kazán nyomása 15 kg/cm²-en működött. Az ülőhelyek és osztályok tekintetében nem áll rendelkezésre konkrét adat, mivel az utasokat a mozdonyhoz kapcsolt kocsikban szállították.
Szolgálati történelem
A C57 mozdonyokat elsősorban Japánban használták gyorsvonatok vontatására. Ezek a mozdonyok a háború utáni időszakban is fontos szerepet játszottak, azonban az 1960-as években fokozatosan felváltotta őket a dízel és elektromos mozdonyok megjelenése. A legtöbb C57-est a 70-es évek elejére kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Szerencsére több C57-es mozdony megőrzésre került. Néhány közülük máig működőképes, és nosztalgiavonatokon használják őket Japánban. A C57-1 például a Yamaguchi vonalon nosztalgiavonatként üzemel, és nagy népszerűségnek örvend a vasútbarátok körében.
Érdekességek és kulturális hatás
A JNR Class C57 mozdonyok a japán vasúti történelem ikonikus részei. Népszerűségük miatt a mozdonyok különféle modellvasút-gyártónál is elérhetők, ami tovább növeli történeti és kulturális jelentőségüket. Az C57-es mozdonyokat gyakran említik japán filmekben és irodalmi művekben is, mint a régi idők szimbolikus közlekedési eszközeit.
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google