South African Class 2E elektromos mozdony

A South African Class 2E elektromos mozdony az 1960-as évek afrikai vasúthálózatának erőssége volt, hatékony tervezésével és megbízhatóságával jelentősen megkönnyítve a belföldi áruszállítást.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 2E elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés egyik úttörő modellje. Az 1937-ben gyártott mozdonyokat a General Electric készítette. A mozdonyok célja az volt, hogy a Durban és Pietermaritzburg közötti vasútvonalat, amely erős elektromos mozdonyokat igényelt, kiszolgálják. Az 1930-as évek végén jelentkező gazdasági és infrastrukturális fejlődés szükségessé tette a modern, elektromos meghajtású mozdonyok bevezetését.

Az elektromos mozdonyokat a South African Railways rendelte meg, és ezek kifejezetten az említett vasúti szakaszra lettek tervezve. Az összesen 15 darab mozdonyt gyártottak, amelyek fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlesztésében az országban.

Technikai jellemzők

A South African Class 2E mozdony elektromos hajtásrendszerrel rendelkezett. A tengelyelrendezése 1-Co-1. A maximális sebessége körülbelül 97 km/h volt, amely alkalmas volt a hegyvidéki vasútvonalakon való közlekedésre is.

  • Hossz: 19,5 méter
  • Magasság: 3,9 méter
  • Teljesítmény: Körülbelül 1.000 kW
  • Fékrendszer: Elektromos fék

Bár részletes utasférőhely-információk nem állnak rendelkezésre, a mozdonyokat főként tehervonatok vontatására használták, nem pedig utasszállításra. A korszakra jellemzően a vezérlőfülkék egyszerű kialakításúak voltak, a modern kényelmi felszereltség nélkül.

Szolgálati történelem

Az 1937-es gyártás után a Class 2E mozdonyok azonnal szolgálatba álltak a Durban és Pietermaritzburg közötti vonalon. Az elektromos mozdonyok hamar bizonyították hatékonyságukat, és sikeresen üzemeltek egészen az 1970-es évekig. Az idő múlásával a technológia fejlődése és a modernebb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

A mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták, de a hegyvidéki terepen való alkalmazásuk révén közismertté váltak. Az évek során nem történt jelentős modernizáció vagy átalakítás a mozdonyokon.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik South African Class 2E mozdony megmaradt volna, a Dél-Afrikai Vasúti Múzeumban sok korabeli vasúti eszköz megtekinthető, amely emléket állít a vasúttörténelem ezen szakaszának.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 2E mozdonyok a maguk idejében úttörő szerepet töltöttek be az elektromos hajtás terén Dél-Afrikában. Bár specifikusan modellezett példányok nem ismertek, a dél-afrikai vasút történetének fontos szereplőjeként emlékeznek rájuk.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1937
Példányszám 15
Maximális sebesség 97 km/h
Teljesítmény 1,000 kW
Hossz 19.5 méter
Magasság 3.9 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_2E

Képek

Források: Wikipédia, Google