Történeti háttér és gyártás
A South African Class 2E elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés egyik úttörő modellje. Az 1937-ben gyártott mozdonyokat a General Electric készítette. A mozdonyok célja az volt, hogy a Durban és Pietermaritzburg közötti vasútvonalat, amely erős elektromos mozdonyokat igényelt, kiszolgálják. Az 1930-as évek végén jelentkező gazdasági és infrastrukturális fejlődés szükségessé tette a modern, elektromos meghajtású mozdonyok bevezetését.
Az elektromos mozdonyokat a South African Railways rendelte meg, és ezek kifejezetten az említett vasúti szakaszra lettek tervezve. Az összesen 15 darab mozdonyt gyártottak, amelyek fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlesztésében az országban.
Technikai jellemzők
A South African Class 2E mozdony elektromos hajtásrendszerrel rendelkezett. A tengelyelrendezése 1-Co-1. A maximális sebessége körülbelül 97 km/h volt, amely alkalmas volt a hegyvidéki vasútvonalakon való közlekedésre is.
- Hossz: 19,5 méter
- Magasság: 3,9 méter
- Teljesítmény: Körülbelül 1.000 kW
- Fékrendszer: Elektromos fék
Bár részletes utasférőhely-információk nem állnak rendelkezésre, a mozdonyokat főként tehervonatok vontatására használták, nem pedig utasszállításra. A korszakra jellemzően a vezérlőfülkék egyszerű kialakításúak voltak, a modern kényelmi felszereltség nélkül.
Szolgálati történelem
Az 1937-es gyártás után a Class 2E mozdonyok azonnal szolgálatba álltak a Durban és Pietermaritzburg közötti vonalon. Az elektromos mozdonyok hamar bizonyították hatékonyságukat, és sikeresen üzemeltek egészen az 1970-es évekig. Az idő múlásával a technológia fejlődése és a modernebb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
A mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták, de a hegyvidéki terepen való alkalmazásuk révén közismertté váltak. Az évek során nem történt jelentős modernizáció vagy átalakítás a mozdonyokon.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik South African Class 2E mozdony megmaradt volna, a Dél-Afrikai Vasúti Múzeumban sok korabeli vasúti eszköz megtekinthető, amely emléket állít a vasúttörténelem ezen szakaszának.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 2E mozdonyok a maguk idejében úttörő szerepet töltöttek be az elektromos hajtás terén Dél-Afrikában. Bár specifikusan modellezett példányok nem ismertek, a dél-afrikai vasút történetének fontos szereplőjeként emlékeznek rájuk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Gyártási év | 1937 |
Példányszám | 15 |
Maximális sebesség | 97 km/h |
Teljesítmény | 1,000 kW |
Hossz | 19.5 méter |
Magasság | 3.9 méter |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_2E
Képek
Források: Wikipédia, Google