Történeti háttér és gyártás
A Bajor B IX gőzmozdonyokat 1874-ben gyártotta a Maffei vállalat Bajorországban. Ezt a típust a Bajor Államvasutak számára fejlesztették ki, hogy javítsák a vasúti közlekedés hatékonyságát és teljesítményét. A B IX a korabeli vasúti igényeknek megfelelően készült, különös tekintettel a gyors és megbízható utasszállításra.
Technikai jellemzők
A Bajor B IX egy gőzmozdony, amelyet kettős expanziós gőzhajtóművel szereltek fel, amely a kor technológiai fejlettségének csúcsát képviselte. A mozdony 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelentette, hogy elöl két vezető, majd négy hajtó kerékpár található. Ez a kialakítás lehetővé tette a stabil és gyors vonatozást. A mozdony maximális sebessége elérte a 90 km/h-t, ami akkoriban igen figyelemreméltó volt.
Szolgálati történelem
A Bajor B IX mozdonyok a Bajor Államvasutaknál álltak szolgálatba, ahol főként személyszállítási feladatokat láttak el. Az idő múlásával ezek a mozdonyok korszerűsítésre szorultak, hogy megfeleljenek a növekvő közlekedési igényeknek és a vasúttechnológiai fejlődésnek. A B IX sorozatot a 20. század elején fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy modernebb mozdonyok jelentek meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Bajor B IX mozdonyokból nem maradtak fenn megőrzött, kiállítható példányok, így napjainkban nem találhatók meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bajor B IX egy jelentős lépés volt a gőzmozdonyok fejlődésében, és bár nem maradtak fenn példányai, a vasúttörténetben betöltött szerepe miatt sok vasútkedvelő ismeri és tiszteli ezt a sorozatot.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_B_IX
Képek
Források: Wikipédia, Google