Történeti háttér és gyártás
Az EMD NW3 dízelmozdonyt az Electro-Motive Corporation fejlesztette ki 1939-ben. A mozdonyt a Great Northern Railway számára tervezték, hogy kielégítse az új generációs tolatómozdonyok iránti növekvő igényt. Az NW3 prototípusa egyedi tervezés volt, amely egyetlen példányban készült, és a havasi, nehéz tehervonati üzemhez igazodott. Az Electro-Motive Corporation La Grange, Illinois államban található üzemében gyártották. A Great Northern Railway mellett más megrendelők nem jelentkeztek erre a típusra, így a gyártás egy darabnál maradt.
Technikai jellemzők
Az EMD NW3 dízelmeghajtású tolatómozdony, amelyet egyetlen, 1000 lóerős EMD 12-567 dízelmotor hajtott. A mozdony tengelyelrendezése B-B volt, ami azt jelenti, hogy négy tengelye közül mindegyik hajtott. A maximális sebessége körülbelül 104 km/h volt, amely megfelelő teljesítményt nyújtott a hegyi vasúti műveletekhez. Az NW3 hossza körülbelül 16,36 méter volt, magassága 4,27 méter. Az alapvető fékrendszere sűrített levegős fékeket tartalmazott, ami elengedhetetlen a biztonságos üzemeltetéshez. A mozdony kialakítása lehetővé tette a hatékony tolatást és a nehéz tehervonatokat történő üzemeltetést is.
Szolgálati történelem
Az egyetlen EMD NW3 mozdony a Great Northern Railway flottájában szolgált, ahol a tolató- és tehervonati feladatokra használták. Az NW3 remekül bevált a hegyvidéki szakaszokon, ahol a nagy teljesítmény és a megbízhatóság elsődleges szempont volt. Szolgálati ideje alatt nem vált híressé balesetek vagy komoly meghibásodások miatt. Az 1960-as évek vége felé a mozdonyt kivonták a forgalomból, ahogy újabb és korszerűbb mozdonyok érkeztek a vasúttársaság flottájába.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az EMD NW3 sajnos nem maradt fenn működőképes vagy kiállított példányban. A sorozat egyetlen darabját sem őrizték meg múzeumi célokra, így a közönség számára nem érhető el kiállításként vagy nosztalgiautazásokhoz.
Érdekességek és kulturális hatás
Mivel az EMD NW3 csak egyetlen példányban készült el, nem vált széles körben ismertté vagy népszerűvé a vasúti rajongók körében. Emiatt modellvasúti gyártók sem készítettek belőle méretarányos modelleket. Az NW3 különleges státusza miatt inkább a vasúttörténet iránt érdeklődő szakemberek számára ismert és érdekes.
Műszaki adatlap
Jellemző | Érték |
---|---|
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Gyártási év | 1939 |
Gyártó | Electro-Motive Corporation |
Tengelyelrendezés | B-B |
Teljesítmény | 1000 lóerő |
Maximális sebesség | 104 km/h |
Hossz | 16,36 méter |
Magasság | 4,27 méter |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_NW3
Képek
Források: Wikipédia, Google