Történeti háttér és gyártás
A Indian locomotive class WL mozdonyt a 20. század közepén, 1940-ben gyártották Indiában. A gőzmozdonyok ezen osztályát kifejezetten személyszállítási célokra fejlesztették ki az akkor még brit fennhatóság alatt álló indiai vasúthálózat számára. A fejlesztés célja az volt, hogy megbízható és hatékony mozdonysorozatot hozzanak létre, amely képes kiszolgálni az egyre növekvő közlekedési igényeket az országban.
Technikai jellemzők
A WL osztályú mozdonyok gőzmeghajtásúak, ami akkoriban az egyik legelterjedtebb hajtási mód volt. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy nagy sebességet és jelentős vontatási kapacitást biztosítsanak. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége és hatótávolsága az adott szerelvénytől és vonalviszonyoktól függött, azonban a személyszállításra tervezett járműveknél ez kiemelt szempont volt. Az ilyen mozdonyok általában 4-6-2 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami stabil futást és jó sebességteljesítményt biztosított.
Szolgálati történelem
A WL osztályú mozdonyokat elsősorban India különböző vasúti vonalain alkalmazták, ahol személyszállításra használták őket. A második világháború után továbbra is jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedésben. Az ilyen típusú mozdonyokat később modernizálták, ahogy a technológia fejlődött, és a vasúti igények változtak. A gőzmozdonyok folyamatosan visszaszorultak a dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével, és végül fokozatosan kivonták őket a forgalomból a 20. század második felében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Nincsenek megbízható információk megőrzött példányokról.
Érdekességek és kulturális hatás
- Nincsenek megbízható információk kulturális hatásról vagy érdekességekről.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Indian locomotive class WL (1939) – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google