DRB Class 19.10 gőzmozdony

A DRB Class 19.10 gőzmozdony lenyűgöző gép volt, amely a második világháború idején szolgálta a német vasutakat, ötvözve a mérnöki precizitást és a hatékony teljesítményt.

Történeti háttér és gyártás

A DRB Class 19.10 gőzmozdonyt 1941-ben fejlesztették ki, a német Deutsche Reichsbahn megrendelésére. A cél az volt, hogy egy nagy teljesítményű gőzmozdonyt hozzanak létre, amely képes a nehéz teher- és személyszállítási feladatokat is ellátni. A mozdony fejlesztése a második világháború idején történt, amikor a vasút létfontosságú szerepet játszott a hadianyagok és a csapatok mozgatásában.

  • Gyártási év: 1941
  • Megrendelő: Deutsche Reichsbahn
  • Példányszám: Egy darab készült belőle

Technikai jellemzők

A DRB Class 19.10 gőzmozdony egyedülálló gőzturbina hajtással rendelkezett. Ez a technológiai megoldás korában újdonságnak számított, és a mozdony különleges helyet foglalt el a német vasúti történetben.

  • Hajtásrendszer: Gőzturbina
  • Tengelyelrendezés: 2-8-2
  • Maximális sebesség: 180 km/h
  • Hossz: Nincs konkrét adat
  • Fékrendszer: Nincs részletes adat

Szolgálati történelem

A DRB Class 19.10 mozdonyt Németországban használták, főként nagy sebességű személyszállítási feladatokra. Bár technikailag ígéretes volt, a gőzturbina szokatlan és költséges megoldása miatt nem vált széles körben elterjedtté. A háború utáni időszakban a mozdony elavulttá vált, és végül selejtezték.

  • Szolgálati helyszín: Németország
  • Fő feladat: Nagy sebességű személyszállítás
  • Kivonás: Nincs részletes adat

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a DRB Class 19.10 mozdonyból nem maradt fenn megőrzött példány, így sem múzeumban, sem nosztalgiavonatokban nem található meg.

Érdekességek és kulturális hatás

Annak ellenére, hogy csak egy példány készült belőle, a DRB Class 19.10 gőzmozdony különleges helyet foglal el a vasúti történetben, mint egy fontos technológiai kísérlet a gőzturbinás hajtás alkalmazására. Modellvasúti körökben is ritka, de érdekes darabnak számít, amely felkeltette a gyűjtők érdeklődését.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1941
Maximális sebesség 180 km/h

Hivatkozások

További információ

Képek

Források: Wikipédia, Google