Történeti háttér és gyártás
A Louisville and Nashville class M-1 gőzmozdonyt a második világháború idején, 1942-ben gyártották az American Locomotive Company (ALCO) üzemében. Ez a típus az amerikai vasúttársaságok igényeire készült, amelyek megnövekedett tehervonati kapacitást kerestek a háborús szállítások támogatására. A mozdonyt kifejezetten a Louisville and Nashville vasúttársaság számára fejlesztették ki, hogy kielégítse a nagy teljesítményű gőzmozdonyok iránti igényt. Összesen 42 darab készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Louisville and Nashville class M-1 gőzmozdony egy nagy teljesítményű, 4-8-2-es tengelyelrendezésű mozdony volt, amelyet gőzzel hajtottak. A mozdonyok jelentős vonóerővel rendelkeztek, ami lehetővé tette számukra, hogy nehéz tehervonatokat húzzanak hosszú távolságokon. Maximális sebességük elérte a 110 km/h-t, ami rendkívüli teljesítményt jelentett az adott időszakban. A mozdonyok hossza körülbelül 30 méter volt, és jelentős gőznyomással üzemeltek, amely több mint 300 psi-t jelentett.
Szolgálati történelem
A Louisville and Nashville class M-1 mozdonyokat főleg tehervonatok továbbítására használták az Egyesült Államok déli államaiban. A mozdonyok sikeresen teljesítettek a háborús évek alatt, és jelentős mértékben hozzájárultak a hadianyagok és más fontos áruk hatékony szállításához. A háború után is szolgálatban maradtak, egészen addig, amíg az 1950-es években fokozatosan ki nem vonták őket a szolgálatból a dízelmozdonyok elterjedésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek megőrzött példányai a Louisville and Nashville class M-1 mozdonyoknak, így ez a típus nem tekinthető meg múzeumokban, és nem vesz részt nosztalgiavonatokon. Az összes példányt selejtezték vagy szétbontották az évek során.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Louisville and Nashville class M-1 mozdonyok nem váltak a kultúra részeivé filmekben vagy könyvekben, jelentőségük vitathatatlan a második világháborús amerikai vasúti szállítás történetében. A rajongói körökben azonban ma is említést kapnak, mint az egyik legjobb teljesítményű gőzmozdonyszerkezet. Léteznek modellvasúti változatai, amelyek a vasúti modellezők körében kedveltek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hossz | 30 méter |
Gőznyomás | 300 psi |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Louisville_and_Nashville_class_M-1
Képek
Források: Wikipédia, Google