Baldwin DT-6-6-2000 dízelmozdony

A Baldwin DT-6-6-2000 dízelmozdony a 20. század közepén jelent meg, és bár rövid életű volt a vasúti pályán, mégis fontos mérföldkőnek számított a dízelmozdonyok fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A Baldwin DT-6-6-2000 dízelmozdonyt az Egyesült Államokban gyártották 1946-ban a Baldwin Locomotive Works által. Ezt a típust az amerikai vasúti vállalatok igényeinek kielégítésére tervezték, kifejezetten a teheráru-szállítás hatékonyságának javítására. A gyártás a Baldwin Pennsylvania-i gyárában zajlott. Összesen 46 darab készült ebből a mozdonytípusból.

Technikai jellemzők

A Baldwin DT-6-6-2000 egy dízelmozdony, amely a 6-6-6 tengelyelrendezést alkalmazza. Az elnevezés a tengelykapcsolatokra utal, ahol három pár hajtott tengely található. A mozdonyok teljesítménye 2000 lóerő volt. A mozdony maximális sebessége megközelítőleg 100 km/h. A hajtásrendszert egy dízelmotor biztosította, amely a villamosgenerátorokkal együtt működött a mozdony meghajtásához.

  • Hajtásrendszer: dízel-elektromos
  • Teljesítmény: 2000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: 6-6-6
  • Maximális sebesség: körülbelül 100 km/h

Szolgálati történelem

A Baldwin DT-6-6-2000 mozdonyokat számos amerikai vasúttársaság használta, köztük a Chicago and North Western Railway és a Minneapolis and St. Louis Railway. A mozdonyokat teherfuvarozási célokra alkalmazták, kiemelkedő teljesítményük miatt kedveltté váltak a nehéz teherforgalomban. Az 1960-as években kezdték kivonni őket a szolgálatból, helyüket újabb, modernebb típusok vették át.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több Baldwin DT-6-6-2000 dízelmozdony is fennmaradt, és az Egyesült Államok különböző múzeumaiban kiállításra került. Ezek a példányok a vasúti történelem rajongóinak adnak lehetőséget arra, hogy megismerjék ezt az ikonikus vasúti gépet.

Érdekességek és kulturális hatás

Noha a Baldwin DT-6-6-2000 nem vált globális ikonná, az Egyesült Államok vasúti kultúrájában fontos szerepet játszott. Modellvasúti változatok is készültek belőle, amelyek a vasútmodellezők körében népszerűek bizonyos régiókban. A mozdony robusztus kialakítása miatt a rajongók gyakran emlegetik „Munkaállat” becenévvel.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény: 2000 lóerő
Tengelyelrendezés: 6-6-6
Maximális sebesség: 100 km/h

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google