Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways Gb class gőzmozdony az 1870-es évek közepén készült, amikor a dél-ausztráliai vasúttársaság szükségét érezte egy új mozdonytípus kifejlesztésének. A mozdonyt a Beyer, Peacock and Company gyártotta Angliában, és 1874-ben került először forgalomba. Az új típus kidolgozásának célja a hatékonyabb és erősebb gőzmozdonyrendszerek bevezetése volt, amelyek képesek voltak nagyobb terhelést és hosszabb távolságokat áthidalni.
Technikai jellemzők
A South Australian Railways Gb class mozdonyokat eredetileg gőzüzemű hajtásrendszerrel tervezték. A mozdonyok teljesítménye és sebessége az akkori technológiai színvonalnak megfelelően alakult. A tengelyelrendezésük és méreteik az adott kor gőzmozdonyaival összhangban voltak, bár pontos részletek, például a tengelytáv és a maximális sebesség nem ismertek.
Szolgálati történelem
A Gb class mozdonyokat főként Dél-Ausztrália vasútvonalain alkalmazták. Elsősorban teher- és személyvonatok húzására használták őket. Az évtizedek alatt a mozdonyok fokozatosan háttérbe szorultak, mivel újabb és modernebb technológiák kerültek előtérbe. A Gb class mozdonyokat végül kivonták a szolgálatból, bár pontos kivonási időszakukat nem sikerült meghatározni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Gb class mozdonyokból megőriztek-e bármilyen példányt múzeumi bemutatás céljából.
Érdekességek és kulturális hatás
A South Australian Railways Gb class mozdonyok jelentősége abban áll, hogy részei voltak annak a fejlődési folyamatnak, amely a vasúti közlekedés modernizálásához vezetett Dél-Ausztráliában. A mozdonyokkal kapcsolatosan nem található említés vagy specifikus becenév a köznyelvben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
A South Australian Railways Gb class készítő Wikipédia oldal