Ingalls 4-S dízelmozdony

Az Ingalls 4-S dízelmozdony az 1950-es évek amerikai vasúti innovációinak jellegzetes példája, amely kompakt, mégis erőteljes kialakításával vált ismertté a vasúttársaságok körében.

Történeti háttér és gyártás

Az Ingalls 4-S dízelmozdony az Ingalls Iron Works által készült 1946-ban, az Egyesült Államokban. A vállalat alapvetően hajógyártással foglalkozott, de a második világháború után bővítette tevékenységi körét, és belevágott a vasúti járművek gyártásába is. Az Ingalls 4-S a cég egyetlen vasúti dízelmozdonya volt, és kísérleti jelleggel készült. Az Ingalls célja az volt, hogy piacot teremtsen a vasút számára is, ám végül csak egyetlen példány készült belőle.

Technikai jellemzők

Az Ingalls 4-S egy dízel-elektromos meghajtású mozdony volt, amelyet úgy terveztek, hogy hatékonyan szolgálja ki a vasúti árufuvarozási igényeket. A mozdony teljesítménye 1500 lóerő volt, és egy 16 hengeres dízelmotorral rendelkezett, amely egy generátort hajtott meg, ezáltal termelve a szükséges villamos energiát a meghajtó motorok számára. A maximális sebessége körülbelül 105 km/h volt. Tengelyelrendezése A1A-A1A volt, ami azt jelenti, hogy hat tengelyén belül középen található egy szabadon futó tengelypár.

Szolgálati történelem

Az Ingalls 4-S dízelmozdonyt az Gulf, Mobile and Ohio Railroad (GM&O) használta kísérleti célokra. Bár rövid ideig volt szolgálatban, a próbák során bebizonyosodott, hogy a mozdony képes megfelelni a korabeli technológiai elvárásoknak. Miután azonban az Ingalls Iron Works nem folytatta a vasúti járművek gyártását, a mozdonyt eltávolították a szolgálatból. A GM&O végül más gyártók dízelmozdonyaival folytatta a működést.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az Ingalls 4-S mozdonyból sajnos nem maradt fenn megőrzött példány. Az egyetlen példányt a szolgálatból való kivonása után nem konzerválták, és végül a bontás sorsára jutott. Ennek következtében ma már csak archív fotók és tervezési dokumentumok maradtak meg róla.

Érdekességek és kulturális hatás

Mivel az Ingalls 4-S mozdony egyedisége miatt kevésbé ismert, nem vált széles körben ismertté a kulturális vagy filmes területeken. A mozdony leginkább a vasúti közlekedés történetének különleges kísérleteként maradt meg, amely a dízel motorvonatok fejlesztésének egyik kevésbé ismert fejezetét képezi. A vasúti modellezők körében sem vált igazán népszerűvé, hiszen az egyedi és rövid életű típusok ritkán kerülnek a modellezési fókuszba.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1500 lóerő
Tengelyelrendezés A1A-A1A
Maximális sebesség 105 km/h
Gyártási év 1946

Hivatkozások