SNCF Class BB 325 elektromos mozdony

Az SNCF Class BB 325 elektromos mozdony a 20. század közepén jelentős előrelépést hozott a francia vasúti közlekedésben, megbízható teljesítményével és korszerű technológiájával emelve a vasúthálózat hatékonyságát.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF Class BB 325 egy francia elektromos mozdonytípus, amelyet az SNCF (Francia Államvasutak) részére gyártottak. Az elektromos vonattervezés a II. világháború utáni időszakban Franciaországban nagy lendületet kapott, és ez a sorozat ennek az ipari újjáépítésnek a része volt. A mozdonyokat 1946-ban gyártották, és az elektromos hajtás korszerűségének köszönhetően a korabeli igényeknek megfelelően készültek a vasúti közlekedés fejlesztésére.

Technikai jellemzők

Az SNCF Class BB 325 elektromos hajtással rendelkezik, amely lehetővé teszi a csendes és hatékony működést. A mozdonyok maximális sebessége 90 km/h volt, ami a korabeli elővárosi és regionális vonatok igényeinek kielégítésére megfelelőnek bizonyult. Az elektromos mozdony kialakítása a BB sorozatra jellemző tengelyelrendezést alkalmazta, ami azt jelenti, hogy mindkét tengelyen egy-egy elektromos motor hajtott.

Szolgálati történelem

A BB 325 sorozatú mozdonyok főként elővárosi és regionális vonatokon szolgáltak Franciaországban. A mozdonyok elnyűhetetlenségükről voltak ismertek, és hosszú éveken át képesek voltak kielégíteni a növekvő utasszámot. A sorozat használatának csúcspontja a közép-1960-as években volt, majd fokozatosan újabb típusok váltották fel őket. Visszavonásuk pontos időpontja nem ismert, de feltételezhetően a vasúti géppark modernizációjának folyamatában történt meg.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

  • A mai napig nem ismert, hogy a BB 325 sorozatból bármelyik példány megmaradt volna múzeumi vagy nosztalgia célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Az SNCF Class BB 325 széria a vasúttörténet egy kevésbé ismert szegmense, így kulturális hatása nem jelentős. Modellvasúti megfelelője nem elterjedt, és a vasúti rajongók körében sem vált különösebben népszerűvé. Ennek egyik oka az lehetett, hogy a típust a modern kor vasúti mérnöki megoldásai gyorsan felülmúlták.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Maximális sebesség 90 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_325

Képek

Források: Wikipédia, Google