Történeti háttér és gyártás
Az FM H-20-44 egy dízel-elektromos mozdony, amelyet az amerikai Fairbanks-Morse Company fejlesztett ki. Az 1940-es évek második felében, a vasútvonalak keresletének növekedése és a gőzmozdonyok leváltásának igénye miatt született meg ez a típus. Az H-20-44 gyártását 1947-ben kezdték meg, és az 1950-es évek közepéig folytatódott. A mozdony különféle vasúttársaságok számára készült, amelyek nagyobb teljesítményű és hatékonyabb hajtási rendszerekre vágytak.
- Gyártó vállalat: Fairbanks-Morse Company
- Gyártási időszak: 1947-1954
- Példányszám: Összesen 96 darab készült.
Technikai jellemzők
Az FM H-20-44 egy dízel-elektromos mozdony, amelyet az erőteljes hajtás és megbízhatóság jellemez. A mozdony specifikus technikai jellemzői a következők:
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
- Teljesítmény: Körülbelül 2,000 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
- Maximális sebesség: Kb. 105 km/h (65 mph)
- Méretek: 16,9 méter (55 láb 6 hüvelyk) hosszú
Szolgálati történelem
Az FM H-20-44 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, különféle vasúttársaságok flottájában. Főként áruszállítási célokra alkalmazták őket, mivel erős teljesítményükkel és megbízhatóságukkal megfeleltek a hosszú távú tehervonatok vontatására. A mozdonyok szolgálata az 1950-es és 1960-as években volt a csúcson, majd a technológia és a vasúti járművek fejlődésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A megőrzött példányok száma korlátozott. Egyes H-20-44 mozdonyok múzeumokban tekinthetők meg, ahol a látogatók a dízeltechnológia korai fejlődésébe nyerhetnek betekintést.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az FM H-20-44 nem vált olyan híressé, mint más mozdonytípusok, a vasútbarátok körében mégis népszerűvé vált. A mozdonyokat néha modellezők is reprodukálják, hogy vasútmodell-gyűjteményeik részévé tegyék őket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google