Történeti háttér és gyártás
A Vietnam Railways 141 Class gőzmozdonyokat 1947-ben gyártották, hogy megfeleljenek a Vietnámi Vasút, és egyben a helyi közlekedés növekvő igényeinek. A mozdonyokat a francia SACM (Société Alsacienne de Constructions Mécaniques) készítette a háború utáni időszakban, amikor vágy volt a gyors és hatékony közlekedés újjáépítésére és fejlesztésére. Az 141 Class mozdonyokat kifejezetten arra tervezték, hogy alkalmasak legyenek a vietnámi dombos és változatos terepre.
Technikai jellemzők
A 141 Class gőzmozdony hajtásrendszere gőzzel működik, amit szén vagy fa elégetésével generálnak. A mozdony tengelyelrendezése 2-8-2, ami azt jelenti, hogy két vezető, nyolc hajtó és két hátsó futótengellyel rendelkezik. Ez az elrendezés különösen alkalmas a nehéz vonatok húzására. A mozdony maximális sebessége általában 70-80 km/h között mozgott, ami megfelelő volt a korabeli igények kielégítésére. A mozdonyok méretei és pontos technikai jellemzői jellemzően a helyi igényekhez igazodtak.
Szolgálati történelem
A 141 Class mozdonyokat Vietnámban széles körben használták különféle vasúti szolgálatokban, beleértve a személy- és teherszállítást. A mozdonyok hosszú ideig szolgáltak, ami annak is köszönhető, hogy a gőztechnológia viszonylag egyszerű, ezért könnyen karbantartható volt. A gőzmozdonyok fokozatos kivonása akkor indult meg, amikor a dízel és elektromos mozdonyok kezdték átvenni a helyüket a hatékonyság és az alacsonyabb fenntartási költségek miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Vietnámban néhány 141 Class mozdonyt megőriztek, és múzeumokban bemutatják őket, hogy emléket állítsanak a vasúti történelem ezen fontos részének. Ezek a megőrzött példányok különösen népszerűek a turisták körében, akik szeretnék megismerni a helyi közlekedés fejlődését. Egyes mozdonyokat nosztalgiavonatok részeként is újra üzembe helyeztek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Vietnam Railways 141 Class mozdonyok különleges szerepet játszottak a vietnámi kultúrában, nemcsak a vasúti közlekedés szempontjából, hanem mint a technikai fejlődés szimbóluma is a háború utáni időszakban. A mozdonyok gyakran megjelennek régi felvételeken és kiállításokon, mint a vietnámi vasút egyik meghatározó eleme. Modellvasútként is népszerűek, és több gyártó is kínál méretarányos verziókat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_Railways_141_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google