Történeti háttér és gyártás
Az ABB ALP-44 egy elektromo mozdony, amelyet az ABB cég fejlesztett ki és gyártott. Az ABB ALP-44 mozdonyokat 1990-ben kezdték gyártani, és az első példányt ebben az évben állították szolgálatba. A mozdonynak az a célja, hogy kielégítse a növekvő elővárosi és regionális vasúti forgalom igényeit az Egyesült Államokban.
Az ALP-44 a svájci ABB cégnél készült, amely jelentős szereplője volt az elektromos mozdonyok gyártásának. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban a New Jersey Transit számára építették, továbbá néhány példányt a SEPTA (Southeastern Pennsylvania Transportation Authority) is üzemeltetett.
Technikai jellemzők
Az ABB ALP-44 mozdony egy elektromos meghajtású vasúti jármű. A mozdony teljesítménye 7000 lóerő, ami lehetővé teszi a nagy teljesítményű és hatékony üzemelést. A maximális sebessége eléri a 201 km/h-t.
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Hossz: 18,6 méter
- Magasság: 4,26 méter
- Tengelytáv: 2,8 méter
A mozdony fejlett fékrendszerrel rendelkezik, amely magában foglalja az elektromos és pneumatikus fékeket is. Vezérlését modern elektronikus rendszerek segítik, így biztosítva a precíz és biztonságos üzemelést. Az ALP-44 kényelmi funkciók széles skálájával volt felszerelve, például automata ajtókkal és klímaberendezéssel.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államok északkeleti részén használták, ahol elővárosi és regionális vonatokat üzemeltettek vele. A New Jersey Transit az ALP-44 mozdonyokat a New York City és New Jersey közötti útvonalakon használta. A szolgálatból való kivonásuk nagyjából 2012 körül kezdődött, mikor is modernebb mozdonyok vették át a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs adat arról, hogy az ABB ALP-44 mozdonynak lenne megőrzött példánya a múzeumokban. A szolgálatból való kivonás után a legtöbb példányt selejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdony nemcsak technikai jellemzői miatt volt jelentős, hanem az amerikai elővárosi vasúti közlekedés fejlődésében betöltött szerepe miatt is. Az ALP-44 az egyik leginkább ismert mozdony az amerikai vasúti közlekedés történetében az 1990-es években.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Teljesítmény | 7000 lóerő |
Maximális sebesség | 201 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hossz | 18,6 méter |
Magasság | 4,26 méter |
Tengelytáv | 2,8 méter |