Történeti háttér és gyártás
Az EMD AEM-7 elektromos mozdony az 1970-es évek végén került kifejlesztésre, az amerikai vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére. Az Electro-Motive Division (EMD) által 1978-ban gyártott mozdony a svéd ASEA Rc4 típusának alapjaira épült, az amerikai körülményekhez igazítva. A mozdonyokat az Amtrak és más vasúti társaságok számára tervezték, hogy kiváltsák az elavult villamos mozdonyokat az északkeleti korridoron.
A gyártási időszak 1978-tól indult, és a mozdonyok az Amerikai Egyesült Államokban, a General Motors EMD divíziójában készültek. Az AEM-7-ekből összesen 65 darabot gyártottak, amelyek közül a legnagyobb megrendelő az Amtrak volt.
Technikai jellemzők
Az AEM-7 mozdony egy elektromos hajtású jármű, amelyet jellemzően nagy sebességű személyszállításra használtak. A mozdony tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy minden tengely külön hajtott. Az AEM-7 maximális teljesítménye körülbelül 7,000 lóerő, és képes 201 km/h sebesség elérésére.
- Hossz: 16,8 méter
- Magasság: 3,8 méter
- Maximális sebesség: 201 km/h
- Teljesítmény: 5,200 kW (7,000 lóerő)
- Fékrendszer: elektromos és légfék
Szolgálati történelem
Az AEM-7 mozdonyokat elsősorban az Amtrak és a SEPTA használta az Amerikai Egyesült Államok északkeleti részén. Szerepük az volt, hogy gyorsabb és megbízhatóbb közlekedést biztosítsanak a nagy forgalmú vonalakon. A mozdonyok 1980 és 2016 között álltak szolgálatban, amikor fokozatosan kivonták őket a forgalomból a korszerűbb ACS-64 mozdonyok érkezése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az AEM-7 mozdonyok közül néhány megőrzésre került az Egyesült Államokban található vasúti múzeumokban. Ezek a mozdonyok muzeális jelentőségűek, mivel bemutatják az amerikai vasúti közlekedés fejlődését az 1980-as évektől kezdődően. A Pennsylvania Railroad Museum állandó kiállításán is megtalálható egy AEM-7-es.
Érdekességek és kulturális hatás
Az AEM-7 mozdonyok beceneve „Toaster” (kenyérpirító) volt formájuk és méretük miatt. A mozdonyok népszerűek voltak a vasúti rajongók körében, és modellezők számára is elérhetővé váltak, különféle méretarányos változatokban. Bár közvetlenül nem szerepeltek nagyobb filmekben, az AEM-7 a vasúti kultúra részévé vált az Egyesült Államokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_AEM-7
Képek
Források: Wikipédia, Google