Történeti háttér és gyártás
Az ALCO S-1 és S-3 dízelmozdonyokat az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta. Az S-1 modellt 1940-től, az S-3 modellt pedig valamivel később kezdték gyártani. A mozdonyok az Egyesült Államok ipari és kereskedelmi vasúti szektorának igényeire reagáltak, különösen a könnyebb tolatófeladatok ellátására szolgáltak. A gyártási folyamat Schenectady-ben, New York államban zajlott.
Az S-1 sorozatból körülbelül 540 példány készült, míg az S-3 sorozatból 132 darab. Elsősorban magán- és államvasutaknál voltak használatban az Egyesült Államok területén, de egyes példányok exportra is kerülhettek.
Technikai jellemzők
Az ALCO S-1 és S-3 dízelmozdonyok dízel-elektromos hajtásrendszerűek voltak. A mozdonyokat egy 539T típusú motor hajtotta, amelynek maximális teljesítménye 600 lóerő volt.
A tengelyelrendezésük B-B volt, ami azt jelentette, hogy négy tengely állt rendelkezésre, mindegyik saját villanymotorral hajtva. A mozdony maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt. Az S-1 és S-3 modellek között apróbb műszaki különbségek voltak, például az S-3 modellnél nagyobb tengelytávval és különböző futóművel rendelkeztek.
Szolgálati történelem
Az ALCO S-1 és S-3 mozdonyokat elsősorban tolatási feladatokra és rövid távú teherszállításra használták. A mozdonyok jól teljesítettek ezen a téren, köszönhetően kompakt méretüknek és megbízható hajtásrendszerüknek. A szolgálati élettartamuk alatt gyakran alkalmazták őket forgalmas ipari területeken és raktáraknál. Sok példányuk egészen az 1980-as évekig aktív szolgálatban maradt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több ALCO S-1 és S-3 mozdony megmaradt, és ma már muzeális környezetben találhatók meg az Egyesült Államokban. Néhány példányt helyreállítottak, és nosztalgiautazások során is használják őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ALCO S-1 és S-3 mozdonyok népszerűek a modellvasúti rajongók körében is. Számos gyártó kínál méretarányos modelleket, amelyek a vasútmániások körében közkedveltek. Bár nem tartoztak a legismertebb mozdonyok közé, az egyszerű használhatóságuk és megbízhatóságuk révén fontos helyet foglaltak el a vasúti történetben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Gyártási év | 1940 |
Teljesítmény | 600 lóerő |
Tengelyelrendezés | B-B |
Maximális sebesség | 60 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/ALCO_S-1_and_S-3
Képek
Források: Wikipédia, Google