Történeti háttér és gyártás
Az Alstom KZ8A mozdonyt a francia Alstom cég fejlesztette ki, kifejezetten a kazah vasúti rendszer igényeinek kielégítésére. A mozdony 2012-ben kezdte meg pályafutását, amikor a kazah államvasutak, a Temir Zholy, megrendelte. Az Alstom vállalat célja az volt, hogy egy erős és megbízható elektromos mozdonyt hozzon létre, amely képes nagy mennyiségű teher szállítására Kazahsztán szélsőséges időjárási körülményei között is. A gyártás az Alstom és a helyi kazah vállalat, a Lokomotiv Kurastyru Zauyty közös beruházásában zajlott.
Technikai jellemzők
Az Alstom KZ8A egy elektromos mozdony, amely kimagasló teljesítményével, akár 8,8 MW-os erejével tűnik ki. A mozdony főként tehervonatok mozgatására szolgál, tengelyelrendezése Bo-Bo-Bo, ami az álló- és futókerékpárok elrendezésére utal.
– Maximális sebesség: 120 km/h
– Hossz: 35,9 méter
– Fékrendszer: integrált fékrendszer, amely kiegészül a regeneratív fékezéssel
A mozdony tervezésénél figyelembe vették a kazahsztáni környezet speciális igényeit, ezért például hideg- és melegállóságot is biztosítottak.
Szolgálati történelem
Az Alstom KZ8A mozdonyok főként Kazahsztán területén üzemelnek, ahol nagy mennyiségű ásványi anyagot és nyersanyagot szállítanak. Eddig megbízhatóan teljesítették szolgálatukat, különösen a kazah síkságok és hegyvidékek közötti szállításban. A mozdonyok a megrendelésük óta folyamatosan üzemelnek, nincs adat komolyabb meghibásodásokról vagy balesetekről.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az Alstom KZ8A-t bármelyik múzeumban kiállítanák vagy megőrizték volna. A mozdonyok aktívan részt vesznek a kazah vasúti közlekedésben, és nincs jel arra, hogy a közeljövőben szükség lenne azok múzeumi szerepeltetésére.
Érdekességek és kulturális hatás
A KZ8A mozdonyok jelenleg még nem játszottak szerepet filmekben vagy más kulturális alkotásokban. Ugyanakkor a kazah vasúti hálózat kulcsfontosságú részévé váltak, és tovább erősítik az ország infrastrukturális fejlesztéseit. Modellvasútként való megjelenésükről egyelőre nincs adat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Teljesítmény | 8,8 MW |
Hossz | 35,9 méter |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo-Bo |
Hivatkozások
A vonat részletes leírása (új lapon nyílik meg)