Történeti háttér és gyártás
Az Alstom PL42AC dízelmozdony az Alstom Transport által tervezett és gyártott jármű, amely 2003-ban jelent meg. A New Jersey Transit megrendelésére készült, mely az USA egyik legnagyobb közlekedési vállalata. A mozdonyokat a Comet V típusú vasúti kocsik vontatására fejlesztették ki, hogy javítsák a szolgáltatások megbízhatóságát és hatékonyságát az elővárosi vonalakon.
A mozdonyokat az Alstom megrendelésére több helyszínen is gyártották, köztük a kanadai Quebecben található gyárban is. A gyártás egészen 2006-ig tartott, és összesen 33 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
A PL42AC egy dízel-elektromos mozdony, amelyet egy 16 hengeres EMD 710G3B-T2 motor hajt. A dízelmotor teljesítménye 4200 lóerő, míg a mozdony maximális sebessége 160 km/óra. A dízelmotor által termelt energiát generátor alakítja át elektromos árammá, amely ezután hajtja meg az elektromos motorokat a tengelyeken.
A mozdony tengelyelrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázon két-két hajtott tengely található. A PL42AC hossza körülbelül 21,95 méter, magassága 4,57 méter, súlya pedig megközelítőleg 128 tonna. A mozdony modern vezérlési rendszerekkel, például mikroprocesszoros vezérléssel és diagnosztikai rendszerekkel van felszerelve, hogy növelje a megbízhatóságot és csökkentse a karbantartási költségeket.
Szolgálati történelem
A PL42AC mozdonyokat elsősorban a New Jersey Transit használta az elővárosi vonalakon. A járművek jó szolgálatot tettek a forgalomban, és képesek voltak a nagy utasáramlatok kezelésére a New York City körüli területeken. Annak ellenére, hogy megbízható járművek, néhány technikai probléma is felmerült, például a vezérlőrendszerekkel kapcsolatban, melyeket azonban gyorsan orvosoltak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely PL42AC mozdony muzeális darabként vagy nosztalgiavonatként szolgálna. Azonban ezek a mozdonyok továbbra is üzemelnek, így nem kizárt, hogy a jövőben helyet kapnak majd egy múzeumban vagy más, hasonló jellegű kiállításon.
Érdekességek és kulturális hatás
- A PL42AC mozdonyok tervezése során figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat is, így a mozdonyok megfelelnek a Tier 1 környezetvédelmi előírásoknak.
- Bár a mozdonyok nem szerepeltek filmekben vagy könyvekben, jellegzetes megjelenésük miatt népszerű modellvasúti témává váltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Teljesítmény | 4200 lóerő |
Maximális sebesség | 160 km/óra |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hossz | 21,95 méter |
Magasság | 4,57 méter |
Súly | 128 tonna |