Arcade and Attica 18 gőzmozdony

Az Arcade and Attica 18 gőzmozdony nosztalgiautat kínál, ahol a klasszikus füstölgő gépezet felfedi a múlt vasútjainak varázslatos világát.

Történeti háttér és gyártás

Az Arcade and Attica 18 gőzmozdony 1920-ban készült, a Baldwin Locomotive Works műhelyében, amely akkoriban az egyik legjelentősebb mozdonygyártó vállalat volt az Egyesült Államokban. A mozdonyt az Arcade and Attica Railroad számára készítették, amely egy kis regionális vasúttársaság volt New York államban. A gőzmozdonyt kezdetben teherszállítási feladatokra tervezték, de később személyszállításra is alkalmazták.

Technikai jellemzők

Az Arcade and Attica 18 egy 2-8-0 típusú, gőzmeghajtású mozdony. Ez a tengelyelrendezés hatékony vontatási képességeiről ismert, különösen nehéz teherszállítási feladatoknál. A gőzmozdony tetején található kazán biztosítja a szükséges gőzt a hajtóművek működtetéséhez. Bár a pontos teljesítmény- és sebességadatai nem ismertek, ezek a mozdonyok jellemzően a kor viszonyai között kiemelkedő teljesítményre voltak képesek.

  • Tengelyelrendezés: 2-8-0
  • Meghajtás: Gőz
  • Gyártási év: 1920

Szolgálati történelem

Az Arcade and Attica 18-at elsősorban az Arcade and Attica Railroad vonalain használták, New York állam területén. Szolgálati ideje alatt többféle szerepkörben is alkalmazták: teherszállításra és később személyszállításra is. A mozdony végül a gőzmozdonyok háttérbe szorulása miatt kivonásra került a forgalomból. Ám az Arcade and Attica Railroad egyedülálló módon megőrizte a mozdonyt, amelynek köszönhetően napjainkban is látható.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az Arcade and Attica 18 ma is létezik, és működőképes állapotban van. Az Arcade and Attica Railroad nosztalgiavonatainak részeként használják, élmenytúrákat biztosítva a vasútrajongók és a történelem iránt érdeklődők számára. A mozdony így nem csupán egy bemutatódarab, hanem aktív résztvevője a vasúti nosztalgia eseményeknek.

Érdekességek és kulturális hatás

Az Arcade and Attica 18 egyike azoknak a kevés gőzmozdonyoknak, amelyek nemcsak megmaradtak az utókor számára, hanem aktívan üzemelnek is. A mozdony népszerű a vasútrajongók körében, és számos modellvasúti gyártó is készített róla méretarányos modelleket. Mivel működőképes állapotban maradt fenn, a mozdony nagyszerűen szemlélteti a gőzmozdonyok működését a modern közönség számára.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1920
Tengelyelrendezés 2-8-0

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Arcade_and_Attica_18

Képek

Források: Wikipédia, Google