Történeti háttér és gyártás
A Baldwin 0-6-6-0 1000 gőzmozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta 1945-ben. A Baldwin Locomotive Works Philadelphia egyik legjelentősebb vasúti járműgyártó vállalata volt, amely több mint 150 évig működött. A mozdonyt kifejezetten a teherforgalom számára fejlesztették ki, hogy kielégítse a növekvő ipari igényeket a második világháború után.
Technikai jellemzők
A Baldwin 0-6-6-0 1000 egy gőzmozdony, mely megkülönböztethető a speciális tengelyelrendezéséről, amit a jelölésében szereplő „0-6-6-0” is mutat. Ez azt jelzi, hogy a mozdony hat kapcsolt hajtott tengellyel rendelkezik elöl és hátul is, miközben nincsenek vezető vagy futótengelyei. Ez a konstrukció nagy teljesítményt és stabilitást biztosított a teherforgalom számára.
Technikai jellemzők
– Teljesítmény: jelentős teherforgalmi kapacitással rendelkezett.
– Hajtásrendszer: gőzerővel hajtott.
– Tengelyelrendezés: 0-6-6-0.
– Maximális sebesség: a gőzmozdonyoknál általában 40-60 km/h között változott.
Szolgálati történelem
A Baldwin 0-6-6-0 1000 gőzmozdony főként az Egyesült Államokban került alkalmazásra, ahol hatékonyan szolgálta ki a nehéz teherforgalmi igényeket. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran alkalmazták ipari vasutakon és bányákban, ahol nagyobb tömegeket kellett szállítani. A konkrét szolgálati időszakok és vonalak nem lettek részletezve, de általában hasznos eszköznek bizonyultak a háború utáni időszakban is. Az ilyen járművek fokozatosan kerültek kivonásra a dízelmozdonyok megjelenésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy megőrzött példányok lennének a Baldwin 0-6-6-0 1000 gőzmozdonyból. Gyakran ezek a régi mozdonyok bontásra kerültek a szolgálati idejük lejártával, mivel a karbantartásuk költséges volt, és nem igazán volt igény a kisebb magán- vagy múzeumi példányok fenntartására.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baldwin mozdonyok gyakran kerültek modellvasút-rajongók figyelmének középpontjába az Egyesült Államokban és világszerte is. Ezek a járművek a mozdonymodellezők körében népszerűek voltak a komplex szerkezetük és történeti jelentőségük miatt. Nem áll rendelkezésre információ filmszereplésről vagy becenevekről.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés: | 0-6-6-0 |