Baldwin Class 10-32-D gőzmozdony

A Baldwin Class 10-32-D gőzmozdony az 1900-as évek elején megbízhatóságával és erejével vált az ipari vasutak egyik főszereplőjévé, hozzájárulva a szállítás forradalmasításához.

Történeti háttér és gyártás

A Baldwin Class 10-32-D gőzmozdonyt a Baldwin Locomotive Works, egy amerikai mozdonygyártó cég fejlesztette ki. A Baldwin Locomotive Works a 19. és 20. század egyik legnagyobb mozdonygyártó vállalata volt, székhelye Philadelphia, Pennsylvania államban található. A 10-32-D osztály fejlesztésének célja az volt, hogy megfeleljen a megnövekedett teherszállítási igényeknek, különösen az ipari és mezőgazdasági termékek szállításában.

A mozdonyt 1915-ben kezdték gyártani, amely időszak különösen fontos volt az ipari forradalom és az azt követő gazdasági növekedés szempontjából. A Baldwin Locomotive Works nem csupán belföldi, hanem nemzetközi piacokra is szállított gőzmozdonyokat, az értékesítési listáján amerikai államvasutak és magánvasutak éppúgy szerepeltek, mint külföldi megrendelők.

Technikai jellemzők

A Baldwin Class 10-32-D gőzmozdonyt gőzhajtással látták el, amely abban az időben a legelterjedtebb meghajtási mód volt a vasúti járművek körében. Ez a mozdony egy 4-6-0 tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy négy elülső vezetőtengellyel és hat hajtókerékkel rendelkezett. A gőzkazán által előállított gőz forgatta a hajtókarokat, amik továbbították az erőt a hajtókerékpárokra.

Bár a pontos teljesítmény adatok nem mindig állnak rendelkezésre, az ilyen típusú gőzmozdonyok általában képesek voltak megfelelni a korszak tehervonati követelményeinek. A szerelvény maximális sebessége jellemzően a teherszállítás és az útvonal adottságaitól függött.

Szolgálati történelem

A Baldwin Class 10-32-D gőzmozdonyokat főként teherforgalomban használták az Egyesült Államokban. Szerepük jelentős volt az ipari termékek és nyersanyagok szállításában, elősegítve a gazdasági növekedést az első világháború körüli időkben.

A mozdonyokat az 1920-as és 1930-as évekig használták széles körben, de technológiájuk fokozatosan elavulttá vált a dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével. Több ilyen modellt selejteztek az 1940-es és 1950-es években, amikor a vasúttársaságok modernizálni kezdték flottáikat.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Baldwin Class 10-32-D gőzmozdonyok közül nem maradt fenn működőképes példány, és nincs információ arról, hogy bármely múzeumban kiállítva lennének. Az ilyen típusú mozdonyok általában az idő múlásával eltűntek vagy beolvasztották őket, hogy más célra használják fel az anyagokat.

Műszaki adatlap

Tulajdonság Érték
Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-0

Hivatkozások

További információk a Baldwin Class 10-32-D gőzmozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google