Baldwin DRS-6-4-1000 dízelmozdony

A Baldwin DRS-6-4-1000 dízelmozdony az 1940-es évek egyik jelentős szereplője volt, amely a robusztus teljesítményével és megbízhatóságával hódította meg a vasúti hálózatokat.

Történeti háttér és gyártás

A Baldwin DRS-6-4-1000 dízelmozdony az Egyesült Államokban készült, a Baldwin Locomotive Works gyártásában. A mozdonyt 1948-ban fejlesztették ki, és az amerikai vasútvillamosítás és modernizáció igényeire válaszolva hozták létre. A Baldwin Locomotive Works, amely az egyik legrégebbi amerikai mozdonygyártó vállalat volt, 1825-től kezdve gyártott különféle típusú mozdonyokat, beleértve a gőz- és dízelmozdonyokat is. A DRS-6-4-1000 egyike volt azon dízelmozdonyoknak, amelyekkel a Baldwin az 1946-1969 közötti dízelkorszak csúcsán próbált versenyképes maradni. A modellt különböző vasúttársaságok is megrendelték, de az összpéldányszámra vonatkozó pontos adatok nem állnak rendelkezésre.

Technikai jellemzők

A Baldwin DRS-6-4-1000 egy dízelüzemű mozdony, amelyet elsősorban teher- és tolatószolgálatra terveztek. A mozdonyt dízel-elektromos hajtás jellemezte, amely abban az időszakban a dízelmozdonyok egyik legelterjedtebb hajtásrendszere volt. A maximális teljesítménye körülbelül 1000 lóerő volt. A mozdony elnevezése a tengelyelrendezésére utal: DRS (Diesel Road Switcher), valamint a 6-4-1000 jelzés azt jelzi, hogy a mozdony hat kerékbenkint elosztott, négy hajtott tengellyel rendelkezett. A maximális sebessége elérte a 89 km/h-t, bár ez változhatott a terhelés és az útviszonyok függvényében.

Szolgálati történelem

A Baldwin DRS-6-4-1000 több amerikai vasúttársaság flottájában is megtalálható volt. Szerepe elsősorban a teher- és tolatószolgálatban teljesedett ki. A mozdonyok hatékonyan működtek az amerikai vasutak különféle szakaszain, bár a dízelmozdonyok közötti versenyben a Baldwin Locomotive Works mozdonyai kevésbé voltak sikeresek a kipróbált és bevált más gyártók, például az EMD és az ALCo termékeivel szemben. A szolgálatból való kivonás időpontja vasúttársaságonként változott, és a dízeltechnológia továbbfejlődésével számos DRS-6-4-1000 mozdonyt selejteztek az 1960-as és 1970-es évek folyamán.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Baldwin DRS-6-4-1000 mozdony megőrzésre került volna múzeumban vagy nosztalgiavasúti szereplésben az Egyesült Államokban vagy más országokban. A mozdonyok többsége valószínűleg selejtezésre és lebontásra került a szolgálatuk végezetével.

Érdekességek és kulturális hatás

A Baldwin DRS-6-4-1000 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a vasútmodellezés világában, így modellvasúti verzióik sem elterjedtek. A Baldwin dízelmozdonyainak általános ismertsége elmaradt más, sikeresebb gyártók termékei mögött. A mozdonyok becenevei vagy köznyelvi elnevezései nincsenek feljegyezve, és filmes vagy irodalmi feldolgozásukról sincs információ.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1000 lóerő
Maximális sebesség 89 km/h
Tengelyelrendezés 6-4-1000

Hivatkozások

Baldwin DRS-6-4-1000 Wikipédia oldala