Történeti háttér és gyártás
A Baldwin DRS-6-4-750 dízelmozdonyt az Egyesült Államokban gyártották a Baldwin Locomotive Works üzemében. 1949-ben készült, a második világháború utáni időszakban, amikor a vasúttársaságok egyre inkább keresletet mutattak a dízelmozdonyok iránt, amelyek gazdaságosabb és hatékonyabb működést kínáltak a gőzmozdonyokhoz képest. A mozdonyt kifejezetten teherfuvarozásra tervezték, és célja az volt, hogy kielégítse a növekvő ipari és kereskedelmi szállítási igényeket.
A Baldwin Locomotive Works az egyik vezető mozdonygyártó vállalat volt, amely a philadelphiai székhelyén működött. A DRS-6-4-750 modellt elsősorban a helyi és regionális vasúttársaságoknak kínálták az Egyesült Államokban, noha néhány export megrendelésre is sor került.
Technikai jellemzők
A Baldwin DRS-6-4-750 dízelmozdony egy dízel-elektromos meghajtású jármű. Ez azt jelenti, hogy a dízelmotor generátort hajt meg, amely elektromos energiát termel a vontatómotorok számára. A tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy két háromtengelyes forgóvázat használ.
- Teljesítmény: 750 lóerő
- Maximális sebesség: Kb. 96 km/h
- Hossz: 17,78 méter
- Magasság: 4,14 méter
- Tengelytáv: 3,05 méter (a forgóvázak között)
- Fékrendszer: Automatikus légfékrendszer
- Vezérlés: Elektromos vezérlőrendszer
Szolgálati történelem
A Baldwin DRS-6-4-750 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államok regionális és helyi vasúttársaságai használták. Olyan területeken voltak jelen, ahol a nagyobb teljesítményű dízelek nem voltak szükségesek, de a gazdaságos működés fontos szempont volt. Szállítási szolgáltatásaik során teherfuvarozásra használták őket, mert megbízható teljesítményt nyújtottak.
A mozdonyokat az 1960-as és 1970-es években fokozatosan vonták ki a forgalomból, részben a technológiai fejlődés miatt, amely új és még hatékonyabb dízelmozdonyokat eredményezett.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk hiányában nem áll rendelkezésre adat arról, hogy megőriztek-e bármely Baldwin DRS-6-4-750 dízelmozdonyt múzeumokban vagy nosztalgia céllal. Általában azonban az ilyen típusú mozdonyok iránt érdeklődnek a vasúti múzeumok és a vasútbarát közösségek, amelyek célja az ipari örökség megőrzése.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baldwin DRS-6-4-750 dízelmozdony nem volt különösebben híres vagy ikonikus a nagyközönség számára, így kulturális hatása korlátozott maradt. Azonban a vasúti modellezők körében népszerű lehet a mozdony, mivel az ipari vasutak és a teherfuvarozás modellezése iránt érdeklődők körében keresett lehet egy ilyen klasszikus amerikai dízelmozdony.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |